سعید قاسمی در برنامه رو در رو:
هشتمین قسمت از فصل دوم برنامه اینترنتی «رو در رو» با حضور سردار سعید قاسمی از فرماندهان دفاع مقدس منتشر شد.
کد خبر: ۹۱۲۴۸۹۲
|
۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج،در ابتدای برنامه سعید قاسمی با بیان برخی از خاطرات قبل از انقلاب گفت: قبل انقلاب قرار بود برای ادامه تحصیل به لیون فرانسه بروم، اما با اینکه تمام شرایط برایم مهیا بود و در آستانه سفر بودم، حوادث انقلاب نظرم را عوض کرد و در ایران ماندم.

وی با بیان اینکه علی شریعتی و کتابهایش مرا وارد فضای انقلاب کرد، افزود: فضای انقلاب اجازه نمی‌داد از ایران دل بکنم و راهی فرانسه بشوم و دوست داشتم از نزدیک آن تحولات را دنبال کنم و در تظاهرات‌ها شرکت کنم؛ لذا در ایران ماندم و در بسیاری از حوادث قبل از انقلاب نیز مثل تسخیر برخی پادگان‌ها و ... نقش فعالی داشتم. بعد از انقلاب هم میخواستم برای ادامه تحصیل به فرانسه بروم که آشنایی با محمد بروجردی در کردستان مسیر زندگی ام را عوض کرد و برای همیشه قید رفتن از ایران را زدم.

قاسمی ادامه داد: شروع جنگ و آشنایی با محمد بروجردی نگاهم را به خیلی مسایل تغییر داد. او مصداق آیه‌ی «اَشِدّآءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَمآءُ بَینَهُم» بود و یک شخصیت چند بعدی داشت که کاملا جذبش شدم و برای همین تصمیم گرفتم در ایران بمانم و در جنگ شرکت داشته باشم، برای همین نیز وارد سپاه پاسداران شدم.

این فرمانده دفاع مقدس در ادامه با بیان خاطراتی از جنگ و آشنایی اش با احمد متوسلیان نیز گفت: حاج احمد یک شخصیت ویژه و جذابی داشت، شاید شبیه او را در برخی فیلم‌ها دیده باشید، اما او یک شخصیت واقعی بود، یک مبارز واقعی که نگاه کردنش هم لذت داشت.

وی همچنین با بیان برخی خاطراتش از حاج احمد متوسلیان برای اولین بار، به سرنوشت وی اشاره کرد و گفت: خیلی‌ها اصرار دارند از کلمه «شهید» برای احمد متوسلیان استفاده کننند تا زودتر پرونده او را مختومه کنند.

قاسمی افزود: چند سال قبل سید حسن نصرالله در دیداری خصوصی به من گفت: در مسئولین شما این اشتیاق را نمی‌بینم که برای برگرداندن احمد متوسلیان پای کار بیایند، سید حسن معتقد بود احمد متوسلیان زنده است.

ارسال نظرات