خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان قزوین در دیدار اعضای جدید اتاق بازرگانی استان گفت: باید مراحل دریافت مجوزها در فضای کسب و کار تسهیل شود.
کد خبر: ۹۱۲۴۸۲۹
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار اعضای جدید هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی و هیأت مدیره اتحادیه صادرکنندگان استان قزوین با اشاره به اهمیت و ضرورت تحقق شعار سال اظهار کرد: مصرف، تولید، تجارت، رفع موانع تولید و قاچاق، قطعات پازلی هستند که بر روی رونق تولید اثرگذار هستند و باید عوامل مخرب برطرف شده و عوامل مفید تقویت شود تا شعار سال عملی گردد.

 

وی با بیان اینکه مشکلات جدی و ساختاری در جامعه وجود دارد، تصریح کرد: یکی از مشکلات زیرساختی جامعه ما، جناح زدگی‌ها و سیاست بازی‌ها است که مشکلات عدیده را به وجود می‌آورد چرا که باعث می‌شود افراد و مسئولان بر اساس منفعت خودشان عمل کنند و این آفت چیز جدای از سیاست‌مداری است و باید اصلاح شود.

 

امام جمعه قزوین با تأکید بر اینکه جامعه ما از رفتارهای باندی و جناحی لطمه‌های بسیاری دیده است، ادامه داد: آن چیزی که امروز گیر کار جامعه ما است، توجه به قواعد دینی و اسلامی است نه عناوین حزبی و جناحی و مشاهده کرده‌ایم در برخی موارد افرادی از حزب‌های مختلف برای رسیدن به منافع مادی با یکدیگر متحد شده‌اند.

 

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه سخنان خود به موضوع فقر اشاره کرد و ابراز داشت: فقیر در معنای لغوی به کسی اطلاق می‌شود که ستون فقراتش شکسته و ناتوان شده است و شما فرماندهان لشکرهای جنگ اقتصادی هستید که تلاش می‌کنید تا جامعه را از فقر و ناتوانی به سمت توانمندی و قدرت هدایت کنید.

 

وی با بیان اینکه آن چیزی که در اختیار همه ما قرار گرفته است امانت الهی است، گفت: خداوند می‌فرماید بندگان شایسته من کسانی هستند که نسبت به عهد و امانت خود، رعایت کننده هستند و نسبت به آن غافل و بی توجه نیستند.

 

آیت‌الله عابدینی افزود: خداوند می‌فرماید اگر در امانت‌هایی که در اختیار شما قرار گرفته است کوتاهی کنید، آنها را به قومی می‌دهم که هم خدا آنها را دوست دارد و هم آنها خدا را دوست دارند.

 

امام جمعه قزوین اضافه کرد: نمی‌توان بر روی کسانی که به قیامت اعتقاد ندارند، حساب باز کرد و باید به کسانی میدان داده شود که به خداوند و روز رستاخیز ایمان دارند و هر کجا آسیبی می‌بینیم از افراد متکبر است.

 

 

 

وی بیان کرد: در فضای اقتصادی باید بر اساس واقعیت‌ها عمل شود و نمی‌شود بخش نامه‌ای این فضا را مدیریت کرد و باید نگاه‌های بخش نامه‌ای اصلاح شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تأکید کرد: آن چیزی که امروز باید مروّج آن باشیم، صداقت، کالای با کیفیت، امانت داری و انصاف در قیمت‌ها است.

 

آیت‌الله عابدینی اظهار کرد: مراحل دریافت مجوزها در فضای کسب و کار آنقدر پیچیده و سخت شده است که افراد به دلیل آنکه فکر می‌کنند امکان دریافت مجوز را ندارند، عقب‌نشینی می‌کنند و تصمیم خود را تغییر می‌دهند.

 

وی در پایان با اشاره به اوضاع بد مردم در مناطق سیل زده، تصریح کرد: مردم در مناطق سیل‌زده بسیار گرفتار شده‌اند و همه از هر قشر و در هر سطحی می‌باید پای کار بیاییم و به مردم گرفتار در سیل کمک کنیم

 

۱۰۰۱/پ۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها