خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

محیط های علمی باید محیطی ایمانی باشند / علم و ایمان هرگز از یکدیگر جدا نیستند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: علم و دین باید با یکدیگر و در کنار هم باشند؛ اگر دین از دانش جدا شوند سر از خرافات در می آورد، و اگر دانش از دین جدا شود آتش به بار خواهد آورد، لذا باید قدر این فرصت را بدانیم.
کد خبر: ۹۱۲۴۸۲۴
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۳


به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند صبح امروز در دیدار با مسئولان دفاتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها با اشاره به اینکه نظام تکوین و تشریع هر دو به یک منبع که همان ذات مقدس پروردگار است برمی گردد، اظهار کرد: مشکل بشر اینجاست که هر کاری که دلش می خواهد انجام می دهد، در حالی که اگر به رمز حکمت عمل کند سعادت دنیا و آخرت را کسب خواهد کرد.

وی افزود: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران این زمینه فراهم شده است که در کنار علم، ایمان نیز وجود داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: بشر از راه دانش به علوم دست پیدا می کند اما دانش به تنهایی کافی نیست و باید همراه با ایمان باشد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه اگر ایمان به علم، جهت ندهد نتیجه آن همین وحشی‌گیری های مسلحانه بشری است، تصریح کرد: علم و دین باید با یکدیگر و در کنار هم باشند؛ اگر دین از دانش جدا شوند سر از خرافات در می آورد، و اگر دانش از دین جدا شود آتش به بار خواهد آورد، لذا باید قدر این فرصت را بدانیم.

وی با بیان اینکه کسی که خودش را با دانش به نادانی می زند هرگز از خواب بیدار نخواهد شد، ادامه داد: محیط های علمی باید محیطی ایمانی باشند که هر چه علم بیشتر شود ایمان نیز قوی گردد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خطاب به مسئولان نهاد مقام معظم رهبری دانشگاه ها گفت: وجود و حضور شما در لباس روحانیت در کنار دانشمندان و دانشجویان چه در مسائل پزشکی و دیگر رشته ها یک ضرورت تکوینی است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه انسان صرفا یک موجود فیزیکی نیست، بلکه انسان، انسان است و قبل از هر چیز باید انسانیت شناخته شود، ابراز داشت: مسئله سلامت بسیار مهم و جزء نعمت های استثنایی است اما در سلامت تنها سلامت جسمی مطرح نیست بلکه سلامت روحی، فکری و عقیدتی نیز بسیار حائز اهمیت می باشد.

وی با اشاره به اینکه این مشکلاتی که امروز برای بشر به وجود می آید، همان بیماری های فکری، عقیدتی و روحی است، خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم ضایعات بیماری های عفونی را در طول تاریخ با آسیب هایی که بشر از نظر اخلافی،فکری و روحی دیده است، مقایسه کنیم، مشاهده خواهد شد که این دو هیچگاه با یکدیگر قابل قیاس نیستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی مطرح کرد: حضور علما در کنار دانشمندان بسیار قابل ارزش است و باید از این فرصت استفاده کرد تا برای جامعه خیر و برکت به همراه داشته باشد و مزیت بودن این دو در کنار هم را نیز باید طلبه و دانشجو بفهمند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: در راه قرار داریم اما با مقصد فاصله داریم، لذا باید به اصل خود برگشته و به افرادی که اسلام واقعی را در خود پیاده کرده اند، مراجعه کنیم تا به نتیجه مطلوب برسیم.

وی در پایان گفت: امید است با وجود و حضور شما در محیط های علمی و بودن در کنار دانشمندان، اساتید و دانشجویان، نمونه ای قابل ارائه به تمامی جهان هستی باشد، لذا اگر به آن کیفیت لازم را تزریق کنیم حرفی برای گفتن خواهیم داشت و اگر صرفا یک کار اداری و فیزیکی باشد مطمئن باشید که ضرر خواهیم کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار