رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از خسارت 190 میلیاردی به بخش کشاورزی و شیلات در سیل اخیر خبر داد و گفت: 74 میلیارد تومان از این خسارات متعلق به بخش شیلات می باشد.
کد خبر: ۹۱۲۴۶۲۸
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۰

 

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ ذبیح الله غریب در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به سیل اخیر در برخی از نقاط استان، اظهار کرد: طبق پیش بینی هواشناسی و ورود سومین سامانه بارشی به کشور به دلیل اینکه بخشی از واحدهای پرورشی و تولیدی از جمله واحد آبزی پروری و پرورش ماهی در مسیر سیل بوده، اقدامات کلی و پیشگیرانه در خصوص جلوگیری از آسیب های احتمالی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه شیلات داران باید برای جلوگیری از خسارت برنامه‌ریزی و فعالیت موثر را انجام دهند، خاطرنشان کرد: بر اساس صدور اخطاریه ای، شیلات داران باید برای جلوگیری از ورود آب گل آلود به مراکز پرورش شیلات از آب برگشتی استفاده کنند.

وی، عنوان کرد: گفت و گو و هماهنگی های لازم  با اداره برق در خصوص قطع احتمالی برق به منظور جلوگیری از تلفات واحدهای پرورشی و آبزی پروری صورت گرفته است همچنین شیلات داران در صوت قطعی برق از موتور برق های اضطراری استفاده خواهند کرد.

این مقام مسئول با اشاره به وجود 120 بند و سد در استان، تصریح کرد: چک کردن بندها و سدها به دلیل ظرفیت محدود، توسط 65 اکیپ انجام گرفته و در حال حاضر این سدها و بندها تحت کنترل می باشند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری ذخیره مناسب آب، جلوگیری از سیلابی شدن منطقه و محافظت از بندهای خاکی را از ویژگی های مهم این سدها دانست و افزود: اقدامات لازم در خصوص سر ریزشدن سه نقطه ای که احتمال افزایش حجم ورودی آب بوده و احتمال وقوع خطر است، انجام شده و در برخی مناطق میزان سر ریز آب را به منظور افزایش خروجی و کاهش حجم مخزن سد، افزایش داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: طبق آخرین ارزیابی های صورت گرفته، مجموع خسارت در بخش کشاورزی یکصد و نود میلیارد تومان که در بخش شیلات، 74 میلیارد تومان بوده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری، از بین رفتن کانال ها و سربندها که وظیفه انتقال آب از رودخانه به سدها را داشته را از جمله خسارت های وارد شده عنوان کرد و گفت: 20 هزار هکتار از اراضی کشاورزی و پنج هزار هکتار از باغات تحت پوشش بیمه بوده و در حال حاضر کارشناسان در حال ارزیابی هستند و به زودی خسارات وارد شده به مردم پرداخت می شود.

ارسال نظرات