خبرهای داغ:
نماینده ولی وفقیه در استان همدان تأکید کرد

ضرورت دوری از حواشی در استان همدان/ لزوم مطالبه‌گری رسانه‌ها از مسئولین در راستای رونق تولید

نماینده ولی وفقیه در استان همدان با ابراز تاسف از اینکه حواشی در استان بسیار برجسته می‌شود، گفت: در استان به جای پرداختن به موضوع اصلی، به حواشی پرداخته می‌شود که این امر موجب دور شدن از متن اصلی شده و برخی افراد و جریانات نیز به آن دامن می‌زنند.
کد خبر: ۹۱۲۴۵۹۹
|
۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۵

ضرورت دوری از حواشی در استان همدان/ لزوم مطالبه‌گری رسانه‌ها از مسئولین در راستای رونق تولیدبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت‌الاسلام حبیب الله شعبانی در دیدار نوروزی جمعی از اصحاب رسانه با اشاره به نقش رسانه‌ها در جامعه اظهار داشت: امروز رسانه یک محرک قوی در عرصه‌های مختلف و نقش مربیگری در جامعه را دارد به طوری که می‌تواند فضای ذهنی جامعه را شکل داده و فرهنگ و سنت را جابجا و مستحکم کنند.

وی با بیان اینکه رسانه‌های ما در تقابل با رسانه‌های معاند قرار دارند، گفت: امروز دشمن با استفاده از رسانه‌ها جنگ اقتصادی و روانی و شبیخون فرهنگی علیه ما ایجاد کرده است.

نماینده ولی وفقیه در استان همدان صداقت را یک نیاز ضروری برای رسانه‌ها دانست و بیان کرد: گرایش سیاسی رسانه‌ها طبیعی است اما گرایش‌های افراطی به رسانه آسیب می‌رساند.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها پل ارتباطی بین مردم و مسئولان هستند، افزود: رسانه‌های استان را همواره رصد می‌کردم و شناخت خوبی نسبت به آنها دارم به طوری که وجود نجابت و حکمت زیاد در بین خبرنگاران استان قابل تائید است.

شعبانی در پاسخ بر سوالی مبنی بر توسعه استان، ایجاد زیرساخت‌ها، مباحث روبنایی و مطالعات و توجه جدی به اقتصاد مقاومتی را از الزامات توسعه استان دانست و بیان کرد: توسعه استان نیازمند مباحث زیربنایی و مبنایی است که اگر این مباحث اتفاق نیافتد نمی‌توان استان را توسعه داد.

وی اضافه کرد: در راستای توسعه استان باید الزمات توسعه فراهم شود به طوری که در این راستا باید دو کار اساسی ایجاد زیرساخت‌های توسعه و مباحث زیر بنایی شکل گیرد ضمن اینکه مباحث زیربنایی نیازمند تحول فرهنگ و تفکر عمومی در برخی عرصه‌ها است تا رو بناها اتفاق بیافتد.

امام جمعه همدان در ادامه سخنان خود با ابراز تاسف از اینکه حواشی در استان بسیار برجسته می‌شود، تصریح کرد: در استان به جای پرداختن به موضوع اصلی، به حواشی پرداخته می‌شود که این امر موجب دور شدن از متن اصلی شده و برخی افراد و جریانات نیز به آن دامن می‌زنند.

وی با بیان اینکه فضای تنش، اختلاف و فضای افراطی‌گری بر توسعه استان آسیب می‌رساند، بر لزوم ایجاد وحدت در استان تاکید وعنوان کرد: در این زمینه رسانه‌های استان باید فضای تنش و اختلاف را کاهش دهند و بر آن دامن نزنند.

شعبانی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در راستای رونق تولید در استان اظهار کرد: ما علاه بر مشاوره، کارگروه‌های تخصصی در نظر گرفتیم که یکی از این کارگروه‌ها، کارگروه اقتصادی است تا در این زمینه اقتصادی مطالعه کنیم و به صرف آمار مسئولان اکتفا نکنیم.

وی با تاکید بر اینکه دفتر نهاد نماینده ولی فقیه عامل اقتصادی نیست و نخواهد بود، گفت: ما بنای اینکه وارد کار و فعالیت اقتصادی شویم، نداریم اما حامی هستیم و اگر بخش خصوصی، مسئولین، نهادهای مختلف، کارآفرینان و سرمایه‌گذاران بخواهند در بخش رونق تولید فعالیت داشته باشند آنها را حمایت خواهیم کرد.

نماینده ولی وفقیه در استان همدان با اشاره به نقش مطالبه‌گری رسانه‌ها، بر لزوم مطالبه‌گری از مسئولین در راستای رونق تولید تاکید و بیان کرد: رسانه‌ها باید فضای مطالبه‌گری را با صدای بلند و منسجم فریاد بزنند ضمن اینکه جایگاه نماینده ولی فقیه جایگاه مطالبه‌گری است و ما هم مطالبه خواهیم کرد تا رونق تولید اتفاق بیافتد.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به درخواست اصحاب رسانه در خصوص حمایت از رسانه‌ها اظهار کرد: حمایت از رسانه‌ها به طور قطع باید اتفاق بیفتاد و بنده هم در شورای فرهنگ عمومی و در موارد دیگر بحث حمایت از رسانه‌ها را دنبال خواهم کرد اما باید مشخص شود که این حمایت‌ها باید چگونه باشد و چارچوب‌ها رعایت شود.

شعبانی تعهد به نظام اسلامی، تقید به نظام ولایت فقیه و آنچه به عنوان ارزش‌های اسلامی حساب می‌شود را از چارچوب‌های اصلی رسانه‌ها دانست و یادآور شد: در برخی رسانه‌ها این چارچوب رعایت نشده اما در استان چارچوب‌ها توسط رسانه رعایت شده و می‌شود و با توجه به اینکه جایگاه نماینده ولی فقیه حفظ ارزش‌های اسلامی و ارزش‌های مبتنی بر قانون اساسی و نظام ولایت فقیه است ما نیز با همه توان از رسانه‌های استان حمایت خواهیم کرد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اقدامات صورت گرفته در راستای استفاده از ظرفیت جوان در استان خاطرنشان کرد: در این خصوص مجمع جوانان طراحی کرده‌ایم که از همگان دعوت به همکاری می‌کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات