رئیس ستاد کل نیروهای مسلح پس از دیدار با همتای عراقی خود گفت: در خصوص موضوعات مرزی و لايروبی اروند و امنيت اين كار بحث و بنا شد نيروهاي مسلح دو كشور امنيت اين كار را بر عهده بگيرند.
کد خبر: ۹۱۲۴۵۶۷
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج،سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح پس از دیدار با رئیس ستاد مشترک ارتش عراق و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با ارتش عراق روابط گرمی داریم در جلسات قبلی و نشست سه جانبه دمشق بحث هایی را با هم داشتیم.
وی افزود: در این جلسه نیز تفاهم کامل وجود داشت که 2 کشور علایق و روابط بسیار عمیقی دارند و ارتباط ما با عراق با سایر روابط بین الملل کاملا متفاوت است.
سرلشکر باقری با بیان اینکه بایستی نیروهای مسلح 2 کشور در جهت امنیت بهتر روابط خود را توسعه دهند، تصریح کرد: امروز در خصوص موضوعات مرزی و لایروبی اروند و امنیت این کار بحث شد و بنا شد نیروهای مسلح 2 کشور امنیت این کار را بر عهده بگیرند. همچنین همکاری های مشترک دو کشور در دهانه اروند رود برای تامین امنیت خلیج فارس نیز مورد تاکید بود.
باقری ادامه داد: ضرورت بازگشایی مرز خسروی برای زوار مورد تاکید قرار گرفت که رئیس ستاد مشترک ارتش عراق قول دادند به سرعت امنیت استان دیالی را برای تردد زوار برقرار کنند. همچنین اینکه زوار ایرانی بتوانند از طریق مرزهای مشترک ادامه مسیر به سمت سوریه برای زیارت بدهند که طرف عراقی آمادگی کامل را برای این کار دارند.
رئیس ستادکل نیروهای مسلح دفاع هوایی پیوسته جمهوری اسلامی ایران و عراق را دیگر موضوع مطرح شده و مورد تفاهم در این دیدار عنوان کرد و گفت: قرار شد بخش های دفاع هوایی دو کشور از نزدیک با هم کار کنند.

ارسال نظرات