جهانگيری در همايش تجاري ايران و عراق:
معاون اول رئیس جمهور گفت: خلیج فارس را از عراق به سوریه و مدیترانه از طریق ریلی و جاده ای وصل خواهیم کرد.
کد خبر: ۹۱۲۴۵۶۲
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج،اسحق جهانگیری معاون اول ریاست جمهوری در همایش تجاری ایران و عراق که عصر امروز برگزار شد گفت: حضور پرشمار فعالان اقتصادي در اين همايش نشان از علاقه همكاري با كشور عراق و احترام به نخست وزير عراق و هيئت همراه ايشان است.

وی افزود: ما به عنوان جمهوري اسلامي ايران همواره از استقلال و تماميت عرضي و توسعه عراق حمايت مي كنيم و اميدواريم بتوانيم در دوران پسا داعش در سازندگي عراق نقش داشته باشيم.

جهانگیری با ذکر اینکه عراق جديد را پلي براي همكاري كشورهايي مي دانيم كه به استقلال كشورهاي منطقه اعتقاد دارند گفت: براي تسريع در بازسازي و توسعه عراق آمادگي همه جانبه منطبق با سياست هاي اين كشور را اعلام مي كنيم و انشاء الله خلیج فارس را از عراق به سوریه و مدیترانه از طریق ریلی و جاده ای وصل خواهیم کرد.

معاون اول ریاست جمهوری گفت: همكاري هاي اقتصادي ايران و عراق در سال هاي اخير روند رو به رشدي داشته و تجارت ما به ١٢ ميليارد دلار رسيده است؛ راهبرد ما توسعه تجارت ايران و عراق به ميزان ٢٠ ميليارد دلار در سال ١٤٠٠ است.

وی در ادامه تاکید کرد: براي رسيدن به هدف مذكور بايد موانع توسعه اقتصادي بين دو كشور خصوصا در بخش خصوصي برطرف شود؛ در بخش گردشگري شاهد رفت و آمد ٧ ميليون نفري بين دو كشور هستيم كه نشان از شوق و همدلي بين ملت ايران و عراق است.

جهانگیری با تشکر صميمانه از دولت و ملت عراق به دليل پذيرايي از زائرين ايراني در پياده روي عظيم اربعين تصریح کرد: انتظار مي رود بعد از اين ديدارهاي دو طرفه ايران و عراق در تمامي سطوح روابط خود را افزايش دهند.

وی در پایان افزود: از نخست وزير عراق به عنوان شخصيتي شجاع و تصميم گير تشكر مي كنم.

ارسال نظرات