فرماندار ساوه گفت: بخشی از آثار مخرب سیل به دلیل نبود مهندسی لازم در رودخانه‌ها و مسیل‌هاست چراکه ساخت و سازهای غیرمجاز موجب برهم زدن اکوسیستم طبیعت و بروز مشکلاتی نظیر تخریب متاثر از سیل است.
کد خبر: ۹۱۲۴۵۳۴
|
۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج  استان مرکزی؛ علی میرزایی فرماندار ساوه در جلسه هماهنگی کمک به سیل‌زدگان استان‌های لرستان و خوزستان که با حضور خادمین موکب‌های اربعین، اصناف و جمعی از مدیران صنایع شهرستان ساوه برگزار شد، اظهار کرد: استاندار خوزستان با صدور نامه‌ای اقلام مورد نیاز سیل‌زدگان را اعلام کرده که به دلیل وضعیت بحرانی این استان اولویت کمک‌رسانی به استان خوزستان است.

وی اقلامی نظیر ظروف یکبار مصرف، پوشاک، آب معدنی، برنج، خرما، چای، پودر شستشو، شیرخشک، روغن مایع، دمپایی، موکت، پتو، صابون، حبوبات و اقلام بهداشتی را از اقلام ضروری و مورد نیاز سیل‌زدگان دانست.

میرزایی به سهم ۱۵درصدی شهرستان ساوه در استان مرکزی برای تامین ملزومات و نیازهای سیل‌زدگان اشاره کرد و افزود: شهرستان ساوه در جلسه ستاد مدیریت استان متعهد شده است که 15 درصد از سهم استان مرکزی در کمک به سیل‌زدگان را تامین کند و باید به فوریت این مشارکت تعهد شده محقق شود.

وی با اشاره به جمع‌آوری کمک‌های مردمی توسط نهادهای مختلف اظهار کرد: قرار بر این شد قرارگاهی در استان با تولیت سپاه روح الله و با تشکیل هیات مدیره‌ای با عضویت نماینده ولی‌فقیه در استان، استاندار مرکزی و مدیران بر نحوه جمع‌آوری و ارسال کمک‌ها با محوریت سپاه فعالیت کند.

فرماندار ساوه بیان کرد: بخشی از آثار مخرب سیل به دلیل نبود مهندسی لازم در رودخانه‌ها و مسیل‌هاست چراکه ساخت و سازهای غیرمجاز موجب برهم زدن اکوسیستم طبیعت و بروز مشکلاتی نظیر تخریب متاثر از سیل است.

وی تصریح کرد: حجم کمک‌های انسان دوستانه به ایران بسیار کم است و دشمنان کشور به دلیل دشمنی عمیق و استراتژی که با نظام اسلامی دارند نه تنها کمک نمی‌کنند بلکه مانع از کمک سایر کشورها می‌شوند.

میرزایی گفت: هم اکنون سیل‌زدگان به کمک‌های مردمی نیاز دارند و استان خوزستان در معرض بحران شدید قرار دارد؛ مردم این استان در یک برهه به دلیل فعالیت ریزگردها دچار بحران بوده و امروز هم گرفتار سیل هستند. از این رو کمک‌های مردمی بسیار راهگشاست.

فرماندار ساوه تاکید کرد: نبود سیستم کمک‌رسانی منسجم موجب وقفه در تسریع برای کمک‌رسانی شده است که امیدواریم با مشارکت مواکب اربعین حسینی، مدیران صنایع و اصناف بخشی از نیازهای مردم سیل زده استان‌های لرستان و خوزستان تامین شود.

ارسال نظرات