استاندار مرکزی گفت: محموله کمک‌های مردمی استان مرکزی هب مناطق سیل‌زده کشور عصر امروز در هفت واگن و از طریق راه آهن ارسال می شود و محموله های دیگر طی روزهای آتی و هر دو سه روز یکبار به این مناطق سیل زده ارسال خواهد شد.
کد خبر: ۹۱۲۴۵۰۵
|
۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۹

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سید علی آقازاده استاندار مرکزی در اولین جلسه شورای اداری استان مرکزی با اشاره به نامگذاری سال ۹۸ به نام رونق تولید گفت: همه و به ویژه مسئولین باید در راستای تولید، اقتصاد و معیشت مردم تلاش کنند تا شعار سال ۹۸ محقق شود.

وی در خصوص صادرات غیر نفتی استان در سال 97 افزود:  در سال ۹۷ با ثبت رکورد صادرات غیر نفتی به میزان یک میلیارد و ۱۳میلیون دلار به ۸۶ کشور دنیا توانستیم شعار سال، یعنی حمایت از کالای ایرانی را محقق کنیم.

وی با اشاره به رشد ۴۵ تا ۵۰ درصدی صادرات نسبت به سال ۹۵ گفت: این مقدار افزایش صادرات قابل تقدیر است و همه مسئولین موظف به حمایت از این نوع حرکت های خوب هستیم و امسال نیز با برنامه ریزی می توان به شعار سال رنگ عمل بخشید.

استاندار مرکزی  با اشاره به اینکه مشکلی در بخش کارگری در سال 97 در استان نبوده است، بیان کرد: خوشبختانه با تلاش مسئولین موفق به پرداخت تمام حقوق و مطالبات کارگران واحدهای تولیدی بزرگ استان در روزهای پایانی سال ۹۷ شدیم به طوری که برای مثال کارگران کارخانه هپکو تمام حقوق، مزایا و پاداش های خود را دریافت کرده اند.

وی با اشاره به روند تکمیل بودجه جاری استان افزود: همچنین توانستیم اعتبارات هزینه های جاری ادارات را هم تا ۱۰۰ درصد آن مقداری که در بودجه به آن اختصاص داده شده بود، پرداخت کنیم و از این لحاظ نیز مشکلی نداشتیم.

آقازاده به کاهش آمار جرائم در سال گذشته اشاره کرد و اضافه کرد: همانطور که سردار عزیزی گفت در شاخصه های امنیت، استان مرکزی آمار کاهشی داشت و یکی از استان های امن در کشور بود.

وی با اشاره به گزارشات وزارت اطلاعات ادامه داد: همچنین با توجه به آمار ارائه شده توسط وزارت اطلاعات در دی ماه سال ۹۷ استان مرکزی از نظر آرام بودن در حوزه صنعت و بخش کارگری و تجمعات کارگری علی رغم دارا بودن قسمت مهمی از صنعت کشور، وضعیت آرام و بدون تنشی را داشته و رتبه ۳۰ را در ببن استان های کشور داشته است.

استاندار مرکزی تشکیل کارگروهی به سرپرستی معاونت سیاسی اجتماعی استانداری برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب را کاری مفید دانست و گفت: با استفاده از نظرات دانشمندان، مراکز تحقیقاتی و جوانان استان کار خود را از همین روزها شروع کند و به طور جدی فرمان مقام معظم رهبری را پیگیری و دنبال کند.

وی با اشاره به بارندگی های اخیر در استان مرکزی افزود: خوشبختانه استان مرکزی به طور میانگین در سامانه بارشی اخیر هفته گذشته در ۲۴ ساعت حدود ۱۰۰ میلی متر بارش دریافت کرده است و توانستیم از این بحران نجات پیدا کنیم.

استاندار مرکزی تلاش های ستاد مدیریت بحران استان را مثبت ارزیابی کرد و در این خصوص گفت: اگر مدیریت های صحیح انجام نمیشد مشکلات زیادی برای استان ایجاد میشد و یکی از آنها زیرآب رفتن جاده سلفچکان و اراک بود که تردد بیش از 14 میلیون را به خود اختصاص داده بود.

وی با اشاره به ارسال نخستین محموله استان مرکزی به مناطق سیل زده تصریح کرد: این محموله که از سراسر استان جمع آوری شده و شامل اقلام اعلام شده توسط استانداری خوزستان است عصر امروز در هفت واگن و از طریق راه آهن ارسال می شود و محموله های دیگر طی روزهای آتی و هر دو سه روز یکبار به این مناطق سیل زده ارسال خواهد شد.

وی با اعلام خبر تشکیل قرارگاه‌های امدادی از سوی سپاه و هلال‌احمر استان خاطر نشان کرد: ارسال کمک‌های مردمی و دولتی با تشکیل این قرارگاه ساماندهی خاصی یافته است که از این به بعد کمک های ارسالی با نظم خاصی به دست نیازمندان مناطق سیل زده خواهند رسید.

 انتهای پیام/

ارسال نظرات