خبرهای داغ:
بخشدار مرکزی شاهرود:

ترویج فرهنگ مطالعه، توسعه فرهنگی را به دنبال دارد

بخشدار مرکزی شاهرود گفت: با ترویج فرهنگ مطالعه می‌توانیم شاهد رشد و توسعه فرهنگی جامعه باشیم.
کد خبر: ۹۱۲۴۴۳۶
|
۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰
ترویج فرهنگ مطالعه، توسعه فرهنگی را به دنبال داردبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، غلامعلی عرب عامری در جلسه اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی بخش مرکزی شاهرود با محوریت ترویج فرهنگ کتابخوانی ضمن تبریک سال جدید اظهار کرد: کتابخوانی عامل توسعه هر منطقه است و خانواده‌ها باید با به کارگیری روش‌های موثر فرزندان خود را با فرهنگ مطالعه آشنا کنند.
وی تصریح کرد: با ترویج فرهنگ مطالعه جامعه رشد خواهد کرد و در نهایت توسعه فرهنگی به وجود خواهد آمد.
بخشدار مرکزی شاهرود افزود: توسعه اقتصادی، اجتماعی و سیاسی برمبنای توسعه فرهنگی است.
عرب عامری بیان کرد: کتابخانه‌ها در مناطق روستایی عامل محرک فرهنگی و اجتماعی هستند بنابراین باید توجه بیشتری به آن‌ها شود.
در ادامه این نشست رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود نیز گفت: زیربنای فرهنگی جامعه کتابخوانی است و در پیشرفت جامعه اثر بسزایی دارد.
رضا مهدیان افزود: هرچه سطح مطالعه در جامعه افزایش یابد، سطح فرهنگی جامعه افزایش پیدا می‌کند و به تناسب آن شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز خواهیم بود.
سیدابراهیم موسوی رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شاهرود نیز گفت: از تمام ظرفیت‌های بخش مرکزی در جهت توسعه فرهنگ کتاب و کتاب خوانی استفاده خواهیم کرد.
وی افزود: در برخی مناطق روستایی کتابخانه‌ها دایر و فعال هستند که با حمایت بیشتر می‌توانیم تعداد این کتابخانه‌ها را افزایش دهیم.
موسوی ابراز کرد: با شناسایی نیازمندی‌های فرهنگی هرمنطقه میتوانیم مخزن کتابخانه‌های موجود را تجهیز کنیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها