مصطفی برزگر
فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام:
سرهنگ شاکرمی گفت: در قرارگاه جهادی که در ماژین ایجاد شده است ، بسته های حمایتی و درمانی و هم کارهای عمرانی و زیر ساختی وجود دارد و در روز های آتی پخت غذا در آنجا صورت می گیرد و ما مصمم هستیم تا اخرین لحظه در کنار مردم باشیم.
کد خبر: ۹۱۲۴۴۲۲
|
۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، سرهنگ شاکرمی، فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام ، در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص اقدامات سپاه و خدمات رسانی سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام به مناطق سیل زده استان ، گفت: به دنبال ورود سامانه پرفشاری که از غرب و وجنوب غرب وارد کشور شد ، استان ایلام در معرض سیل قرار گرفت و چندین بخش از استان آسیب دیدند و به دنبال این ،  سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام به  لحاظ داشتن ظرفیت ها و تجارب بسیار ارزشمند در موقف گاه ها ، چندین برابر قوی تر و با اردای فولادین پای کار آمد  و تمام توان خود را برای کمک به مردم استان به کار گرفت.

وی بیان کرد: بعد از تشکیل جلسه ستاد بحران در استان ، سپاه اقدامات پیشگیرانه را در دستور کار قرار داد  و به همراه استاندار محل هایی که در معرض سیل بودند مورد بررسی قرار گرفت  و سپاه یکی از سخت ترین مسیل هایی که در سال های گذشته برای استان مشکلات جدی به وجود آورد را برعهده گرفت و با تمام امکانات و تیم مهندسی  این مسیل لای روبی شد.

سرهنگ شاکرمی افزود: در شهرستان سیروان ، روستای چم شیر عرب رودبار از نزدیک مورد بررسی قرار گرفت و یک ست کامل مهندسی و نانوایی سیاردر آنجا استقرار پیدا کرد و این اقدامات هنوز در سیروان ادامه دارد و ایجاد یک اشپزخانه در روستای چم شیر در دستور کار قرار دادیم  و تا امروز چندین نوبت غذای گرم بین مردم توزیع شده است.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام ، خاطر نشان کرد: در شهرستان دره شهر ، قبل از ایجاد سیل، منطقه مورد نظر مورد بررسی قرار گرفت و از روز حادثه تا بحال ، سپاه تمام قد در منطقه ماژین شهرستان دره شهر حضور دارد و برای اینکه تمام امکانات در منطقه سازماندهی شود ، یک قرارگاه جهادی با استفاده از ظرفیت نیروی انسانی در ماژین ایجاد کرده ایم.

وی اظهار کرد: در قرارگاه جهادی که در ماژین ایجاد شده است ، بسته های حمایتی و درمانی و هم کارهای عمرانی و زیر ساختی وجود دارد و در روز های آتی پخت غذا در آنجا صورت می گیرد و ما مصمم هستیم تا اخرین لحظه در کنار مردم باشیم .

سرهنگ شاکرمی ، با اشاره به  مردمی بودن سپاه پاسداران ، گفت: بردن سپاه در بین مردم ، با اقدامات جهادی و تلاش دلسوزانه انجام می گیرد و قطعا زمانی که سپاه در بین مردم باشد مردم امید خواهند داشت و احساس آرامش می کنند.

وی ادامه داد: یک محموله 25 تنی کمک های سپاه توسط سردار حاجی زاده برای کمک به مناطق سیل زده به استان ایلام منتقل شد و این محموله بین مردم توزیع شد و استان اراک هم با تمام امکانات به عنوان استان معین انتخاب شدند.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام ، بیان کرد: در حوزه زیر ساخت ها با کمک سردار حاجی زاده پای کار آمده ایم و سه پل ارتباطی  تخریب شده بخش ماژین شامل پل میدان خلف که آماده بهره برداری است  و پل وحدت توسط قرارگاه سازندگی در حال تعمیر است و پل اصلی هم در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: در بخش ماژین ، افرادی که مسافر بودند توسط بالگردهای سپاه انتقال داده شدند و اولین گروهی که وارد بخش ماژین شد بچه های سپاه بودند که مسافت 30 کیلیومتری را پیاده طی کردند و به منطقه رسیدند .

سرهنگ شاکرمی اظهار کرد: در حوزه پیشگیری اقدامات بسیار ارزشمندی صورت گرفت  و به لطف خدا قابل توجه و برجسته است و در مرحله بحران بسیار به ما کمک کرد و با ستاد بحران استان به طور کامل هماهنگ بودیم  و یک جلسه فوق العاده در سپاه استان تشکیل شد و امکانات را سازماندهی کردیم و تجهیزات به طور کامل توزیع شدند و برای شهرستان سیروان و دره شهر معین مشخص کردیم .

وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه به مزارع و بخش کشاورزی استان خسارات فراوانی وارد شده است، ما این آمادگی را داریم که در مرمت و بهسازی راه های بین مزارع با استفاده از توان بسیج سازندگی همکاری داشته باشیم.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام ، عنوان کرد: سپاه ، تمام ظرفیت خود را برای کمک به سیل زدگان به کار گرفته است .

ارسال نظرات