خبرهای داغ:
یک حافظ قرآن در خصوص ماه شعبان گفت: در این ماه صلوات بر محمّد و آل محمد(ص)، انجام نماز، روزه، زکات، امر به معروف و نهي از منکر، صدقه بر فقرا و مساکین، نیکي به پدر و مادر و همسایگان و اصلاح بین بستگان نیز سفارش بسیار شده است.
کد خبر: ۹۱۲۴۳۴۶
|
۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۹

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج،مربی و حافظ قرآن کریم با تبریک آغاز ماه شعبان، به خبرنگار طنین یاس گفت: ماه رجب، شعبان و ماه مبارک رمضان، از ماه های بسیار مهم و سفارش شده در خصوص بالابردن مراتب اخلاقی محسوب می شود، به ویژه ماه شعبان که مقدمه ورود به مهمانی خداوند یعنی ماه مبارک رمضان است.
وی ادامه داد: همانطور که ماه رجب ماه توبه است و تأکیدات زیادی بر استغفار وجود دارد، در ماه شعبان نیز در کنار توبه و استغفار، بر خواندن دعا و فرستادن صلوات، بسیار سفارش شده است و همچنین انجام اعمالی خواندن نماز مستحبی، روزه داری، آشتی میان مسلمانان، ادای قرض و دین به کسی که از گرفتن مال خود مأیوس شده و آن را فراموش کرده، احترام به والدین، برعهده گرفتن کفالت یتیم و نیز دادن صدقه توصیه شده است.
این مربی قرآن، افزود: ماه شعبان می تواند آغاز انجام کارهای خیر باشد و چه خوب است که انسان از فرصت ماه شعبان برای بالابردن مراتب اخلاقی استفاده کند و با کمک دعاهای موجود در این ماه، در رفع مشکلات اخلاقی و رفتاری خود که مانع از کسب فیوضان الهی می شود، بکوشد.
وی اظهار کرد: یکی از راه های آغاز کار خیر می تواند برگزاری چله باشد اما باید توجه داشت که چله همانند تلاوت قرآن و یا خواندن دعا، آداب مخصوص به خود دارد و بهتر است که فرد با آگاهی نسبت به خواسته خود و آداب دعا کردن، چله را برگزار کند زیرا گاهی انسان اصرار برای گرفتن حاجتی دارد که ممکن است به ضرر وی باشد اما مداومتش باعث شود که آن خواسته همراه با ضرری که دارد، برایش رقم بخورد.
محمدی ادامه داد: در چله علاوه بر اینکه باید عمل خاصی مانند خواندن یک دعای مخصوص، یا قرائت سوره ای از قرآن و یا حتی مداومت بر فرستادن تعداد خاصی صلوات، لازم است که اصولی مانند حضور قلب، خضوع، امیدواری به رسیدن به حاجت خود و امیدواری به خداوند در عین قطع امید از دیگران و نیز پرهیز از گناهان به ویژه ستم مالی و آبرویی به مردم، صورت گیرد.
این حافظ قرآن، پافشاری را اصلی مهم برای گرفتن حاجات می داند، گفت: لازم است که در دعا اصرار و پافشاری صورت گیرد و فرد در گرفتن حاجت درنگ کند زیرا خداوند درخواست کننده لجوج را دوست دارد و حداقل پافشاری این است که دعای خود را سه بار تکرار کرده و خواسته خود را سه بار بگوید.
وی تأکید کرد: بهتر است که در ابتدای خواسته خود ابتدا سپاس و ستایش خداوند صورت گیرد و نیز گفتن نعمتهای خداوند و شکر آن، همچنین ذکر نام های خداوند که مناسب دعای ویژه است، صورت گیرد.
محمدی با اشاره به هدیه توسل به حضرت خدیجه(س)، گفت: بهتر است که دیگران را در دعا و چله شریک کنید و یا ثواب دعا و توسل خود را به بزرگان دینی و یا به حضرت خدیجه(س) که آخرین روز چله به روز وفات ایشان ختم می شود، به ایشان هدیه شود و توصیه های فراوانی بر این وجود دارد که فرستادن صلوات، در اول و آخر دعا باعث اجابت آن می شود.
این مربی قرآن دادن صدقه قبل از دعا را موجب اجابت دعا دانسته و افزود: داشتن وضو هنگام دعا کردن و قرائت قرآن به ه همراه تأمل بر آن باعث بهره مندی بهتر از دعا و حضور قلب در هنگام دعا کردن می شود.
این مربی قرآن در پایان نیز گفت: انجام تمام اعمالی که برای دعا و انجام چله بیان شد، در ماه شعبان نیز توصیه شده که فرد با انجام این چله می تواند علاوه بر گرفتن حاجت خود، از ثواب های فراوانی که برای انجام دهندگان این اعمال مانند دادن صدقه و فرستادن صلوات بهره مند شود./طنین یاس - معصومه محمدی

ارسال نظرات