رئیس جهادکشاورزی استان زنجان با اشاره به توسعه کشت گیاهان دارویی در استان زنجان گفت: در حال حاضر در حدود 120 هکتار از زمین‌های کشاورزی استان زنجان به کشت گیاهان دارویی اختصاص داده شده است.
کد خبر: ۹۱۲۴۳۴۰
|
۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج؛حسین جعفری هدف از توسعه گیاهان دارویی در 4 سال گذشته را مقابله با بحران کم آبی عنوان کرد و افزود: کشت گیاهان دارویی به دلیل سازگاری این محصول با کم آبی دارد از برنامه‌های این سازمان در استان زنجان است.

 

وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح تغییر الگوی کشت بهاره به پاییزه تصریح کرد: این طرح در 4 هزار و 246 هکتار اجرا شده است.

 

رئیس جهاد کشاورزی استان زنجان همچنین به توسعه کشت گلرنگ در استان زنجان بیان کرد: این محصول در 870 هکتار از اراضی کشاورزی استان کشت می‌شود.

 

وی با اشاره به مزیت‌های این محصول اشاره و بیان کرد: یکی از مزیتهای مهم این محصول مقاومت در برابر خشکی بوده و هدف از توسعه این محصول تامین دانه‌های روغنی مورد نیاز کشور عنوان کرد.

 

جعفری همچنین با اشاره به تولید کشت نشایی در استان زنجان اظهار کرد: در حدود 5 میلیون نشای در سطح 200 هکتار تهیه و در سطح استان زنجان توزیع شده است.

 

وی عنوان کرد: کشت نشایی به طور متوسط سه تا چهار بار مصرف آب را کاهش می‌دهد و بنابراین این روش بسیار مهمی در دنیا مطرح است.

 

رئیس جهادکشاورزی استان زنجان همچنین به توسعه باغات پسته در استان زنجان نیز اشاره و بیان کرد: این طرح در دستور کار جهاد کشاورزی بوده و این طرح در حال حاضر در رجعین زنجان و ماهنشان اجرا شده است.

ارسال نظرات