خبرهای داغ:
استاندار کرمان گفت: فرمانداران شهرستان ها گزارشی در خصوص ساخت و سازهایی که در حریم‌های رودخانه‌ها صورت گرفته، اعلام کنند.
کد خبر: ۹۱۲۴۳۲۴
|
۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۶
کرمان معین استان خوزستان است/ فرمانداران گزارش ساخت و سازهای حریم رودها را ارائه دهند 
 

به گزارش سرویس خبری بسیج علمی  از کرمان به نقل از ایسنا، "محمدجواد فدایی" امروز 17 فروردین‌ماه در شورای مدیریت بحران استان کرمان اظهار کرد: در روزهای ابتدایی وقوع سیل در استان‌های کشور، استان کرمان در صدد کمک به آنها بوده است.

وی با بیان این مطلب که استان کرمان معین استان خوزستان شده است، تصریح کرد: نیازهای استان خوزستان اعلام شده که باید آنها را تامین کرد.

استاندار کرمان با بیان اینکه از ظرفیت کارخانه‌های بزرگ استان کرمان نیز استفاده شود، اظهار کرد: واحدهای تولیدی اقلام مورد نیاز خوزستان را تامین کنند و ظرف دو روز آینده در اختیار جمعیت هلال احمر استان قرار دهند و همچنین کارخانه‌های تولیدی بزرگ؛ پتو، موکت و سرویس‌های بهداشتی تهیه و از طریق جمعیت هلال احمر ارسال کنند.

فدایی با اشاره به اینکه کمیته امداد به مددجویان کمیته امداد در استان‌های سیل‌زده کمک می‌کند، اظهار کرد: اگر کمیته امداد می‌تواند مازاد بر کمک‌های خود به مددجویان، در اختیار جمعیت هلال احمر قرار دهد تا به استان خوزستان ارسال کنیم.

وی ادامه داد: فردا همه دستگاه‌های استان امکانات خود، امکانات پیمانکاران و شرکت‌های مرتبط با آنها در زمینه خودروهایی که می‌توانند به استان خوزستان ارسال شود، اعلام کنند. همچنین سپاه و ارتش استان نیز امکاناتی که می‌توانند به استان خوزستان ارسال کنند، اعلام کنند.

استاندار کرمان بیان کرد: دفتر امنیتی استانداری کرمان با نیروی هوایی ارتش استان مذاکراتی داشته باشند تا از ظرفیت هوایی آنها برای ارسال اقلام به استان خوزستان استفاده شود.

وی در ادامه گفت: در شهر کرمان مسیل‌هایی وجود دارد که تصرف شده‌اند که اگر بارندگی شدید داشته باشیم دچار مشکل خواهیم شد و باید در این خصوص تدابیری اندیشیده شود. 

فدایی اضافه کرد: فرمانداران گزارشی در خصوص ساخت و سازهایی که در حریم‌های رودخانه‌ها صورت گرفته، اعلام کنند.

به گزارش ایسنا، "رضا فلاح" مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمان نیز در این جلسه بیان کرد: 40 میلیارد تومان از سامانه 99999 برای سیل زدگان در سراسر کشور جمع آوری شده است که میزان کمک‌های مردم استان کرمان در این سامانه مشخص نیست.

وی افزود: جمعیت هلال احمر استان کرمان تا کنون لوازم مورد نیاز برای استان‌های در معرض سیل از جمله لوازم بهداشتی، پتو، سرویس بهداشتی و ... ارسال کرده است.

فلاح ادامه داد: 400 میلیون تومان میزان کمک‌های نقدی و غیر نقدی استان کرمان به استان‌های سیل زده تا امروز بوده است.

ارسال نظرات