توسط جوان بسیجی ایلامی صورت گرفت

اختراع وسیله جمع‌آوری و ذخیره آب باران توسط چترهای محرک حساس به آب +تصاویر

جوان مخترع بسیجی در ایلام با طراحی چترهای محرک حساس به آب دست به یک عمل ابتکاری زده است.
کد خبر: ۹۱۲۴۲۹۱
|
۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، طبق نظر کارشناسان، خشکسالی و بحران کمبود آب در ایران از مرز هشدار گذشته، روند گرمایش کره زمین به علت بخش مونو اکسید کربن منجر به تغییرات آب و هوایی و نزول باران شدید در برخی از نواحی جهان شده است. به این منظور جوان بسیجی ایلامی وسیله‌ی جمع آوری و ذخیره آب باران توسط چترهای محرک حساس به آب را اختراع کرده است. این سیستم از 2 قسمت اصلی تشکیل شده که مسیرهای چترهای وارونه شکل به ارتفاع دو متر از سطح زمین تعبیه شده و در مواقع بارش باران به صورت خودکار چتر باز شده و آب باران را در شعاع قابل توجهی ذخیره و هدایت به قسمت منبع سیستم انجام می‌دهد.

 

احمد زلانی سفلی جوان بسیجی اهل ایلام با ابداع جالب خود تحولی شگرف را در حوزه مقابله با خشکسالی و جبران کمبود آب آشامیدنی که تاکنون مورد توجه مخترعین و مردم قرار گرفته به وجود آورده است.

این مخترع بسیجی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: اختراعات و طرح‌های زیادی در زمینه الکترونیک، الکتروتکنیک، مکانیک و پزشکی داشته‌ام که فعلا موفق به تجاری سازی این طرح‌ها نشده‌ام.

وی افزود: اگر این سیستم در منطقه‌ای جهت مصارف آشامیدنی استفاده شود سیستم به صورت خودکار این آب را در مسیر هدایت به منبع هم کلر زنی و هم تصفیه می‌کند.

این مخترع بسیجی تصریح کرد: اولین اختراع را در سن 17 سالگی انجام داده‌ام و از همان موقع تا به حال در امر کمک رسانی به علاقمندان در جهت ایده پردازی تا اختراع فعالیت داشته‌ام.

این مبتکر بسیجی در پایان بیان کرد: اگر حمایت مالی و پشتوانه‌ای وجود داشته باشد قطعا نخبگان و مخترعین کشور را در زمینه علمی، پژوهشی و تکنولوژی در تمام جهان بی‌رغیب می‌سازند.

ارسال نظرات