بازیگر سینما و تلویزیون گفت: باید قصه‌های جذاب قرآن را با بکار‌گیری ابزار هنر برای مردم به تصویر بکشیم تا اثر‌گذاری مفاهیم قرآن در جامعه بیش‌تر شود.
کد خبر: ۹۱۲۴۲۸۳
|
۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، مهدی فقیه بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار ویژه‌نامه مسابقات بین‌المللی قرآن خبرگزاری فارس؛ با بیان اینکه داستانی‌های قرآنی همیشه برای مردم شیرین و جذاب هستند، گفت: با قرائت ترجمه قرآن کریم، داستان‌ها و قصه‌های شیرینی را در قرآن کریم می‌خوانیم که واقعا آموزنده هستند و حتی برای نسل جوان کشورمان هم جذابیت خاصی دارد.

وی ادامه داد: بالاترین هنر این است که بتوانیم چنین قصه‌هایی را به بهترین نحو ممکن در سطح جامعه انتقال دهیم. فکر می‌کنم ساخت فیلم‌های قرآنی با کیفیت بالا و وجود جلوه‌های ویژه، می‌تواند اثرگذاری مفاهیم قرآنی در میان افراد جامعه را چندین برابر کند.

فقیه افزود: با نگاهی به سینمای هالیوود، متوجه می‌شویم که عوامل و دست‌اندرکاران این سینما تلاش گسترده‌ای انجام می‌دهند تا فرهنگ پوچ گرایی، دنیا پرستی و معرفی امپراطوری آمریکا در جهان را توسط دوربین‌ها و هنر فیلم‌سازی خود تبلیغ کنند و از قدرت تصویرسازی و جلوه‌های ویژه خاص در فیلم‌هایشان بهره می‌برند که یک هنر محسوب می‌شود. یقیناً پیشرفت صنعت فیلم‌سازی در موضوعات قرآنی در کشورمان می‌تواند مفاهیم قرآنی را به بهترین نحو ممکن ترویج دهد و باعث ماندگاری آن شود.

فقیه با بیان اینکه سینمای قرآنی در کشورمان همچنان پتانسیل زیادی برای پرداختن به مفاهیم قرآنی دارد و باید مسئولان فرهنگی از چنین سینمای فاخری حمایت کنند، افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، پرداختن به مفاهیم قرآنی در کشورمان قوت گرفت و کلاس‌های قرآنی زیادی در کشورمان تشکیل شد و باعث آشناسازی نسل جوان با این کتاب الهی شد. پیشرفت سینمای قرآنی کشورمان باعث چندین برابر شدن علاقه جوانان و نوجوانان کشورمان به مفهوم قرآن کریم می‌شود.

این بازیگر سینما و تلویزیون با اشاره به اینکه برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در کشورمان نشان دهنده اهمیت قائل شدن به مفاهیم قرآنی در ایران است، گفت: حضور قاریان کشورهای اسلامی در ایران برای حضور در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، این پیام را برای جهانیان صادر می‌کند که انقلاب اسلامی در راستای عمل به مفاهیم قرآن کریم حرکت می‌کند.

وی در پایان گفت: کشوری همچون آمریکا، سالیانه هزینه‌های میلیاردی زیادی جهت تضعیف انقلاب اسلامی در ایران و همچنین کم رنگ کردن اسلام و مفاهیم قرآنی در سطح جهان صرف می‌کند و یقیناً برگزاری مسابقات قرآن کریم در جهت مقابله با چنین حرکت‌هایی توسط مستکبران عالم است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مسابقات بین‌المللی قرآن می‌توانید به صفحه مجازی قرآن پرس رجوع کنید؛
https://www.instagram.com/quranpress

ارسال نظرات