نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت حجم خسارت‌های وارد شده بر اثر سیل را زیاد توصیف کرد و گفت: همه باید با تمام توان به کمک سیل‌زدگان بشتابند.
کد خبر: ۹۱۲۴۲۸۲
|
۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت در دیدار با کارکنان این سازمان ضمن تبریک حلول سال جدید و اعیاد ماه‌های رجب و شعبان، از تمامی کارگزاران و دست اندرکاران حوزه حج و زیارت خواست برای خدا کار و تلاش کرده و فضای سالمی را که در این مجموعه وجود دارد حفظ کنند تا از آسیب‌ها مصون بمانند.  

 

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر با اشاره به وقوع سیل در چند استان کشور، حجم آسیب‌ها و خسارات وارده را بسیار زیاد توصیف و تصریح کرد: همگان باید با تمام توان به کمک و مساعدت سیل زدگان بشتابند.

سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به تلاش کارگزاران حج در کمک‌رسانی به مناطق سیل زده، گفت: ملت بزرگ ایران که هشت سال دفاع مقدس را پشتیبانی کردند امروز نیز با حس نوع دوستی و محبتی که دارند به صورت خودجوش به یاری هموطنان خود شتافته  و هرمقدار که می‌توانند به سیل زدگان کمک می‌کنند.

وی افزود: ما باید به رضای حق راضی باشیم و آنچه اتفاق افتاده است را بلا ندانیم و توجه داشته باشیم هرچیزی از ناحیه خدا نعمت است.

نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت بارندگی‌های اخیر را نوید بخش سالی خوب برای کشور و مردم توصیف کرد و اظهار داشت: همانطوری که مقام معظم رهبری تاکید کردند مسئولان خدمتگزار کشور باید حوادثی را که قابل پیش بینی است؛ پیش بینی کنند و با استفاده از کارشناسان داخلی و بیرونی برای آینده، بیشترتدبیر کنند. 

نماینده ولی فقیه درادامه به حدیث " عَوْنُکَ لِلضَّعیفِ مِنْ اَفْضَلِ الصَّدَقَةِ " از امام رضا (ع) اشاره کرد و گفت: بهترین و بالاترین صدقه این است که انسان بتواند به افراد آسیب دیده و ناتوان کمک کند و کاری را در راه خدا انجام دهد که مورد عنایت حق قرار گیرد.
همچنین در حدیث  دیگری از رسول خدا (ص) نقل شده که فرمود: خداوند کمک کردن به افراد گرفتار، مصیبت زده وغمگین را دوست دارد.

وی افزود: پیامبراکرم همچنین می‌فرماید: اِنَّ اللّهَ عز وجل فِى عَوْنِ الْمُؤمِنِ ما کانَ الْمُؤْمِنُ فِى عَوْنِ اَخِیهِ الْمُؤْمِنِ - تا زمانی که مؤمن در کمک به برادر مؤمن خود کوشا باشد، خدا هم او را کمک و یاری خواهد کرد.

سرپرست حجاج ایران تصریح کرد: درحدیث " مَنْ قَضی لِمُؤمنٍ حاجه قَضی اللهُ لَهُ حوائجَ کثیره " نیز آمده است : وقتی انسان به یک مومن گرفتار کمک  کند خداوند هم در مقابل مشکلات زیادی را از زندگی او برطرف  خواهد کرد لذا هرگونه کمک به هموطنان گرفتار در سیل هدر نخواهد رفت و چندین برابر آن را باری تعالی به او بازمی گرداند.

سرپرست حجاج ایرانی درادامه از کارکنان بعثه مقام معظم رهبری وسازمان حج و زیارت خواست وجدان کاری، انضباط اداری و انضباط اقتصادی را در سال پیش رو سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهند و در محیط کار و زندگی به یکدیگر برای پیشبرد وموفقیت در کارها کمک کنند.   

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر گفت: این توصیه امیرمومنان حضرت علی (ع) در نامه 53 نهج البلاغه است که اگرمی خواهیم از آلودگی ها در محیط های کاری پیشگیری کنیم باید زندگی کارکنان را در حد مطلوب قرار دهیم.

برپایه این گزارش، در ادمه این دیدار رئیس سازمان حج وزیارت نیز در سخنانی مجموعه کارگزاران و دست اندرکاران حج وزیارت را عاشق خدمت توصیف و ابراز امیدواری کرد با توجه به آسیب شناسی ‌های صورت گرفته و شناسایی نقاط ضعف، این مجموعه در سال پیش رو در مسیر انجام بهتر وظایف و مسئولیت های محوله گام بردارد.

علیرضا رشیدیان تاکید کرد: به هیچ وجه پذیرفته نیست اشکالاتی که در بخش های مختلف حوزه های حج و عتبات شناسایی شده است در سال 98 تکرار شود و مسئولان کمیته‌های آسیب شناسی موظفند برای رفع آسیب‌ها متولی مشخص کنند و در صورت بروز همان اشکالات باید پاسخگو باشند.

وی در عین حال افزود: برخی آسیب ها و مشکلات خارج از حیطه ظرفیت و توان ما است اما مسائل مربوط به ما باید به طور کامل پیگیری و رفع شود.
وی همچنین به اقدامات سازمان حج برای کاهش آلام هموطنان سیل زده اشاره کرد وگفت:  در کنار مشکلاتی که سیل اخیردر برخی استان‌های کشور ایجاد کرد ، صحنه های محبت آمیز و زیبایی نیز خلق شد.

رئیس سازمان حج و زیارت افزود: بنیان این سازمان بنیانی فرهنگی، دینی و ارزشی است و به همین سبب در حادثه سیل اخیر نیز از ظرفیت‌های بالقوه موجود مانند نیروی با تجربه کارگزاران و سایر دست اندرکاران بهترین استفاده شد.

رشیدیان در ادامه با اشاره به برنامه های پیش رو در سازمان حج و زیارت گفت: سال 97 سالی پرکار برای همکاران بود و از همه تشکر می‌کنیم و برای سال جدید نیز باید در انجام وظایف دقت و توجه کنیم.
وی اقدامات صورت گرفته در حوزه عتبات عالیات به ویژه عتبات نوروزی را قابل توجه و تقدیر دانست و افزود: امسال تحول لازم در حوزه بسته های زیارتی عتبات نوروزی را شاهد بودیم و امیدواریم در سال 98 با توجه به تحولات صورت گرفته همانند لغو پرداخت هزینه روادید، بتوانیم برنامه ریزی مناسبی برای توسعه موضوع زیارت داشته باشیم و برای ارتقاء جایگاه سفر به عتبات بیشتر تلاش کنیم.
آقای رشیدیان همچنین به برخی برنامه ریزی ها برای ارتقای کیفیت خدمات اشاره کرد و گفت: توجه به حوزه الکترونیک و نرم افزارها، ارائه خدمات مناسب الکترونیک، شفاف سازی و سلامت کارهای اقتصادی، سیاستهای انقباضی و صرفه جویی، بازرسی های هوشمند و دقیق و اصلاح روشها و فرآیندها باید مورد اهتمام واقع شود.
رئیس سازمان حج و زیارت شعار سال 98 با عنوان رونق تولید را که رهبر معظم انقلاب مطرح کردند، یادآور شد و گفت: باید همگی به رونق تولید توجه کنیم و ما نیز به غیر از اموری که به عنوان کارگزار دستگاه دولتی انجام می ‌دهیم  به فعالیت های دیگر اهتمام داشته باشیم.

رشیدیان درپایان سخنان خود گفت: حدود 2 هزار و 500 دفتر کارگزاری در کشور مشغول فعالیت هستند که باید نسبت به کاهش هزینه ها، اشتغال و توسعه کار آنها توجه کنیم و به دنبال راهکار جدید برای استفاده از ظرفیت‌های بالقوه این دفاتر باشیم که هم اشتغال آنها حفظ شود و هم متضرر نشوند.

ارسال نظرات