تسهیلات بلاعوض و ارزان قیمت در اختیار کشاورزان خسارت دیده سیلاب مازندران/ شالیکاران نسبت به آمادسازی مزارع اقدام کنند

شهیدی فر: وزارت جهاد کشاورزی تسهیلات بلاعوض و ارزان قیمت را در روز‌های آینده در اختیار کشاورزان خسارت دیده از سیلاب دو هفته گذشته قرار می‌دهد.
کد خبر: ۹۱۲۴۱۲۳
|
۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، شهیدی فر افزود: شالیکارانی که شالیزارهایشان آماده است هفته آینده زمان مناسبی برای نشا است.

وی ادامه داد : شالیکارانی که خزانه برنج آن‌ها خسارت وارد شده است بذر مورد نیاز تامین و در اختیار کشاورزان خسارت دیده قرار گرفت.

وی گفت : بارش‌های شدید و سیلاب دو هفته گذشته در استان سبب خسارت ۵۵4 میلیارد تومانی به بخش کشاورزی، زراعی، باغی، دام، طیور، شیلات، زنبور عسل، انهار، کانال‌های آبرسانی، زهکش و جاده‌های بین مزارع شده است.

رئیس جهاد کشاورزی مازندران افزود : جهاد کشاورزی برای جلوگیری از افزایش خسارت‌ها در بخش کشاورزی با همکاری بخش خصوصی اقدام به بکارگیری ۱۳ دستگاه بیل مکانیکی و لودر برای هدایت آب‌های سطحی و سیلاب از زمین‌های کشاورزی به کانال‌ها و مسیر‌های انتقال آب کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از توزیع نهاده‌های دامی جو و سبوس میان دامداران خسارت دیده خبر داد و افزود: هفت هزار تن نهاده دامی سبوس و هزار تن جو برای جبران خسارت میان دامداران مناطق سیل زده توزیع شد.

وی گفت : وزارت جهاد کشاورزی تسهیلات بلاعوض و ارزان قیمت را در روز‌های آینده در اختیار کشاورزان خسارت دیده از سیلاب دو هفته گذشته قرار می‌دهد.

این مسوول ادامه داد: از امروز باغداران مرکبات و سیاه ریشه بخصوص هلو و شلیل می‌توانند گل و لای پای درختان را خالی کنند تا از پوسیدگی احتمالی درختان سیاه ریشه جلوگیری شود.

وی گفت: باغداران نسبت به قارچ کشی درختان هلو و شلیل در باغ‌های استان اقدام نمایند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها