فرمانده انتظامي استان مرکزی خبر داد

کاهش ۲۷ درصدی کشته‌شدگان حوادث رانندگی ایام نوروز در مرکزی

فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: کشته‌شدگان حوادث رانندگی برون‌شهری ایام نوروز امسالِ این استان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۷ درصد کاهش دارد.
کد خبر: ۹۱۲۴۱۱۶
|
۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۳

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سردار كيومرث عزيزي فرمانده انتظامي استان مرکزی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در اجراي مطلوب طرح‌های نوروزي پليس استان در تعطيلات نوروز ۹۸ گفت: با شروع رزمايش ترافيكي در استان و با تجهيز نيروي انساني و حوزه سخت‌افزاری پلیس‌راه استان و در هماهنگی‌هایی كه با دستگاه‌های امدادي و خدماتي در كاهش سوانح رانندگي انجام پذيرفت، تاكنون ميزان کشته‌شدگان سوانح رانندگي در جاده‌های استان در مقايسه با مدت مشابه سال قبل، ۲۷ درصد كاهش داشته و در اين مدت ۱۹ نفر در سوانح رانندگي جان‌ باخته‌اند.

فرمانده انتظامي استان مرکزی به موقعيت جغرافيايي استان مركزي در تردد جاده‌ای نيز اشاره داشت و گفت: استان مركزي به‌عنوان يكي از مهم‌ترین شاه‌راه‌های محورهاي مواصلاتي به‌ویژه در ايام نوروز شاهد حجم تردد بالاي وسايل نقليه است كه برنامه‌ریزی براي كاهش تخلفات و کشته‌شدگان ناشي از سوانح رانندگي از ضروريات بسيار مهمي است كه در ادامه نيز به‌عنوان يك اولويت اجرايي و مطالبه مردمي از سوي پليس استان دنبال می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به بخشي از فعالیت‌های پليس استان در مبارزه با مواد مخدر نيز اشاره كرد و گفت: از جمله اقداماتي ديگر كه با شروع سال جديد با جديت از سوي پليس استان عملياتي و استمرار يافت، برخورد قاطع با خرده‌فروشان مواد مخدر بود .

عزیزی بابیان افزايش ۴۱ درصدي كشفيات مواد مخدر در طرح نوروزي امسال خبر داد و گفت: در اين حوزه جلوگيري از شکل‌گیری بسترهاي بروز جرم در فرايند مقابله با آسیب‌ها و جرائم ازجمله اقداماتي بود كه با جدیتی بيشتري تداوم يافت تا امنيت و آرامش رواني شهروندان به بهترين شكل تأمین شود و در اين مدت در حدود ۱۸۰ كيلوگرم انواع مواد مخدر از خرده‌فروشان كشف شد و بيش از يك هزار و ۵۰۰ نفر نيز در جرائم مرتبط با مواد مخدر دستگير و به مراجع قضائي معرفي شدند.

فرمانده انتظامي استان مركزي در ادامه برنامه‌ریزی در مبارزه با سارقان را بخشي ديگر از برنامه‌های عملياتي پليس در طرح نوروزي امسال برشمرد و گفت: از زمان اجراي اين طرح تاکنون ۲۹۱ نفر سارق دستگير و ۶۷۹ فقره سرقت از آنان کشف‌شده است.

عزيزي با اشاره به وظايف کليه فرماندهان، مديران و روساي کلانتري و پاسگاه‌ها در اهتمام ويژه براي ارتقاء امنيت اجتماعي ، افزود: کليه مسئولان انتظامي بايستي آموزش‌های لازم در خصوص تأمین امنيت و پيگيري مسائل مربوط به ارباب‌رجوع، را در دستور کار خود قرار دهند تا فرآيند ارتقاء امنيت اجتماعي و رضايتمندي شهروندان از پليس بیش‌ازپیش توسعه يابد.


انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار