خبرهای داغ:
مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی مطرح کرد

ایمن‌سازی روستاهای استان در مقابل خطر سیل

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی گفت: طرح ایمن سازی روستاهای این استان در برابر خطر سیل در 84 روستا اجرا شده است.
کد خبر: ۹۱۲۴۱۰۶
|
۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸

محمود بدلی امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ارومیه، افزود: 86 طرح در این تعداد روستا اجرایی شده و برای این طرح ها 49 میلیارد و 190 میلیون ریال اعتبار هزینه شده، همچنین تاکنون 23 روستا در معرض خطر و به دلیل قرارگیری در معرض سیل در آذربایجان غربی جابجا شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی در این استان، گفت: این طرح از سال 1384 با عنوان طرح ویژه بهسازی در حال اجراست و تاکنون برای 103 هزار و 634 روستا پرونده تشکیل شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی اظهار داشت: از این تعداد تاکنون 96 هزار و 92 واحد جهت دریافت وام های ویژه این طرح به بانک های عامل معرفی شده اند.

بدلی اعلام کرد: تاکنون 78 هزار و 503 واحد مقاوم شده و برای 76 هزار و 800 واحد گواهی پایان کار صادر شده است، از نظر بنیاد مسکن هر واحد مسکونی که در ساخت آن مشخصات کامل فنی آئین نامه 2800 مقررات ملی ساختمان رعایت نشود، مسکن غیرمقاوم تلقی می شود و نیازمند مقاوم سازی است.

وی با بیان اینکه کارمزد تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی تنها پنج درصد است، گفت: همه روستائیان می توانند از این تسهیلات با مبالغ 200 و 180 میلیون ریال بهره مند شوند.

انتهای پیام   

ارسال نظرات
آخرین اخبار