وزیر راه و شهرسازی گفت: بارش های اخیر باعث افزایش سه برابری دبی رودخانه های کشور نسبت به پیش بینی ها و 50 ساله اخیر شده است.
کد خبر: ۹۱۲۴۰۷۲
|
۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج،  "محمد اسلامی"، وزیر راه و شهرسازی در نشست مدیریت شورای بحران استان ایلام گفت: 73 درصد سدهای کشور به لطف بارش های اخیر پر شده و برخی سدها نیز سرریز شده اند. 

وی افزود: باید تجهیزات و پیش بینی های هواشناسی دقیق تر و به روز تر باشد هرچند هواشناسی هشدارها و اخطارهای لازم در خصوص سامانه های بارشی قوی را به مراجع ذی صلاح و تصمیم گیرنده به صورت مکرر ارسال می شود. 
اسلامی یادآور شد: طبق بررسی های ماهواره ای کشور ایران وارد دوره ترسالی و بارش های سنگین شده که باید زیرساخت های زیربنایی، عمرانی، ابنیه، جاده ها و تمام تاسیسات زیرساختی کشور متناسب با بارش های تند سیلابی تغییر کند. 
وی گفت: اولویت و گام اول دولت کمک به مردم خسارت دیده ناشی از سیلاب، اراضی کشاورزی باغی و زارعی، ایتگاه های پمپاژ، جاده ای بین مزارع، ساخت و ساز مسکن ومغازه های آسیب دیده و کسب و کار مردم است. 
به دستور اکید وزیر راه وشهرسازی باید روند مرمت، بازسازی و به سازی جاده ها و شریان های موصلاتی، ابنیه، پل ها برای خدمات رسانی به مردم گرفتار و آسیب دیده در سیلاب تسریع یابد. 
وی اظهار داشت: مقرر شده قرارگاه خاتم در روند ساخت و ساز و بهبود شرایط روستاها و امکانی که به زیر آب رفته اند وارد عمل شود. 
وی از فرمانداران، بخشداران و دهیاران خواست بستر مسدود رودخانه ها و خشکه رودها هرچه زودتر آزاد و از ساخت و ساز در حریم یا حاشیه روان آب ها جلوگیری کنند. 
اسلامی از مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام خواست نسبت به تجهیز ناوگان راهداری و تامین راننده این ادوات اقدام کند. 
وی تاکید کرد: گزارش های مربوط به وضعیت سیلاب و خسارت های ایجاد شده در استان ایلام در جلسه آتی هیات دولت مطرح و به رئیس جمهور منعکس می شود. 

 

ارسال نظرات