خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
زینب رضائی در یادداشتی نوشت: شعار رونق تولید همه‌ی مسائل، راهبرد‌ها و راه کار‌ها را در خود دارد، فقط کافیست مردم همت کنند و آن را به مرحله عمل برسانند و مسئولین کشور هم بستر‌های لازم را فراهم سازند و راه را برای جوانان و عزیزان مملکت اسلامی هموار سازند.
کد خبر: ۹۱۲۴۰۵۶
|
۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، زینب رضایی مسئول بررسی و تحلیل خواهران بسیج دانشجویی شهرستان کازرون پیرامون تشریح نقش مردم و مسئولین در تحقق شعار سال که توسط رهبر انقلاب به رونق تولید نام گرفت یادداشتی نوشت.

متن این یادداشت به شرح زیر است:

مردم و مسئولین دو نقش محوری و  بسیار مهم را در پیشبرد و به هدف رساندن شعار رونق تولید را دارند.

اگر دقت شده باشد رهبری عظیم الشان در نام گذاری این سال همه ی جهات  را در نظر گرفته اند و مثل همیشه این شعار کامل و جامعیست.

شعار رونق تولید همه ی مسائل، راهبردها و راه کارها را در خود دارد ، فقط کافیست مردم همت کنند و آن را به مرحله عمل برسانند و مسئولین کشور هم بستر های لازم  را فراهم سازند و راه را برای جوانان و عزیزان مملکت اسلامی هموار سازند.

در واقع همانطور که اشاره شد مسئولین با بها دادن ‌به جوانان و کارافرینان عرصه های مختلف و اماده سازی نهاد ها و همکاری با مردم در مقاطع و جاهای مختلف از جمله بانک ها و ارائه ی خدمات گوناگون میتوانند کمک‌ های راهگشایی در این زمینه نمایند.

یکی از گام های مهم تغییر نگاه مسئولین از خارج به داخل و بها دادن به ظرفیت و تولید داخلی و قطع امید از بیگانگان است.

دولتی ها باید بپذیرند که کدخدایی وجود ندارد و این باور را فراموش کنند و دست به زانو بگیرند و به جای اعتماد به شیطان بزرگ و دست به دامن اروپاشدن به نام و عنوان گفتگو و تعامل با دنیا، نگاهشان را بداخل کشور برگردانند و با توجه به ظرفیت وتوانایی های ایران و ایرانی قطعا دیگران بدنبال مذاکره با ما خواهند بود.

بر کسی پوشیده نیست که رونق تولید ملی می‌تواند مشکلات اقتصادی و معیشتی را حل کند، وشاید بتوان گفت: نه تنها مشکلات اقتصادی کشور بلکه مسائل و مشکلات فرهنگی جامعه، از جمله اشتغال و ازدواج جوانان حل خواهد شد.

در واقع وقتی تولید داخلی کشوری رونق پیدا کرد اشتغال فراوان شده و جوانان و نیروهای آماده به کار وارد عرصه خواهند شد، ودر این میان هم شاهد ابتکار و نوآوری ها خواهیم بود و هم تناسب میان تقاضای شغل و عرضه آن ایجاد می شود.

رهبری مدتی قبل فرمودند:"باید دست از دلار کشید تا دشمنان نتوانند براحتی بر ما و اقتصاد ما سیطره داشته باشند"،خب در چند ماه گذشته مشاهده شد آمریکا با اعمال محدودیت های دلاری به راحتی در کشور التهابات ارزی ایجاد کند،که یکی از دلایل آن وابسته بودن بازار است و واقعیت این است تا زمانی که کشور وابسته و آویزان دشمنان باشند هیچ کس و هیچ قدرتی نمیتواند در داخل ارزش گذاری کندومی توان گفت یکی از راه های ارزش گذاری به پول ملی و متقابلا و به تعبیر رهبری "شکستن آقایی دلار" ایجاد بازاری مستقل باشد که این نیز با حمایت از تولیدات داخل میسر خواهد شد.

به وضوح مشخص است پای کار ترین و مطالبه گر ترین و قوی ترین نیروهای جامعه جوانان هستند و بخصوص جوانان دانشجو و بسیجی؛کسانی که فعالیت گروهی و تشکیلاتی دارند بسته به ظرفیتشان باید حضور تمام قد و پررنگی در این زمینه ایفا کنند

جوانان باید بدانند که جایگاه خاص و بزرگی در عرصه های گوناگون کشور دارند علی الخصوص که مخاطب اصلی رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب همین سربازان این مرزو بوم در عرصه  علم ، عمل و هدف هستند.

اما به شرطی که گوش به امر ولی باشند،نه اینکه به واسطه تبلیغات منفی دشمن چشم به روی ظرفیت های مختلف کشور ببندند و داشته ها را نادیده بگیرند.

باید بدانیم هر جایی هر لحظه ای که به نفع دشمن حال چه  داخلی چه خاجی سکوت کنیم تیشه ای به ریشه نظام زده ایم، هر چند این نظام عظیم ما با این تیشه ها دچار هیچ مشکلی نمی‌شود اما خب زخمی بر تنه هر چند تنومند می‌تواند درد باشد دردی از نادانی ما.

ارسال نظرات
پر بیننده ها