مسئول بسیج سازندگی استان البرز :

البرز معین امداد رسانی به 7 روستای سیل زده گلستان شد/ تجهیزات آماد و پشتیبانی سپاه استان پای کار آمده اند

مسئول بسیج سازندگی البرز گفت: البرز به جز تهیه اقلام برای لرستان، اعزام چند گروه جهادی را طی روزهای آینده به این استان خواهد داشت اما مشکل اساسی منطقه این است که باید شرایط جوی پایدار شده و سیل فروکش کند.
کد خبر: ۹۱۲۳۹۶۲
|
۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، سرهنگ دوم پاسدار علی ترکاشوند درباره آخرین اقدامات این دستگاه برای کمک رسانی به سیل زدگان استان های گلستان و لرستان اظهار داشت : برای رسیدگی به وضعیت مناطق سیل زده، استان های کشور تقسیم بندی شده و 7 استان معین گلستان هستند.  

البرز معین امداد رسانی به 7 روستای سیل زده گلستان شد/ تجهیزات آماد و پشتیبانی سپاه استان پای کار آمده اند
سرهنگ دوم پاسدار ترکاشوند با اشاره به اینکه البرز نیز یکی از 7 استان معین گلستان است، افزود: 7 استان معین لرستان شده اند تا به سیل زدگان کمک کنند و 6 استان نیز معین مازندران شده اند تا حوادث احتمالی را مدیریت کنند.  
 
وی با اشاره به اینکه در مجموع 20 استان برای مدیریت بحران سیل و .. در کشور به عنوان معین انتخاب شده اند، اظهار داشت: 12 استان نیز با توجه به بحران های داخلی در آنها، باید در مقر استان آمادگی لازم را داشته باشند زیرا تشدید بارندگی ها را به دنبال ورود سامانه بارشی از عصر جمعه به غرب کشور خواهیم داشت.  
 
پاسدار ترکاشوند تصریح کرد: اگر چه حوزه فعالیت البرز در گلستان تعریف شده است اما نمی توانیم از لرستان چشم برداریم در نتیجه اقلام دارویی، پوشاک، بیل، بیلچه، چکمه و ... نیز به این استان ارسال شد.  
 
وی با تاکید بر اینکه 2 لجن کش بزرگ مرتبط با آب منطقه ای البرز نیز توسط تریلی های سپاه البرز به لرستان فرستاده شد، گفت: در حال حاضر تمام تشکیلات و تجهیزات آماد و پشتیبانی سپاه و لشکر 10 حضرت سیدالشهدا استان کاملا در اختیار بحران قرار دارد.  
ترکاشوند افزود: در این بحبوبه، در مناطقی از البرز سیلاب های فصلی موجب آبگرفتگی در چالوس، بالا طالقان، نجم آباد نظرآباد و ... شد که بسیج سازندگی نیز در مرتفع ساختن این سیلاب ها همانند دیگر دستگاه های استان مشارکت داشت.  
 
وی با تاکید بر اینکه رودخانه، خانه رود است، طبیت به نوعی انتقام گیر است و دست اندازی انسان را پاسخ می دهد، اظهار داشت: 160 میلی متر بارندگی در شمشک و دیزین صورت گرفت که برابر کل بارندگی های البرز در سال 97 بود و نشان دهنده توجه اساسی به مدیریت بحران است. 
 
پاسدار ترکاشوند تصریح کرد: استان گلستان تا چند روز آینده به شرایط ایده آل و آرمانی باز می گردد اما در ادامه گل و لای از مناطقی که سیل به وقوع پیوسته است خارج می شود در حالیکه وضعیت در خرم آباد مساعد نیست.  
 
وی گفت: البرز به جز تهیه اقلام برای لرستان،  اعزام چند گروه جهادی را طی روزهای آینده به این استان خواهد داشت اما مشکل اساسی منطقه این است که باید شرایط جوی پایدار شده و سیل فروکش کند تا آب از خانه های مردم تخلیه شود.  
ترکاشوند با اشاره به اینکه کمک اصلی به سیل زدگان لرستان ساخت خانه های آنها است، افزود: بر اساس شنیده ها خبر دار شده ام که سازمان بسیج کمک به ساخت 3 هزار خانه را در لرستان بر عهده گرفته است.  
 
وی اظهار داشت: البرز امدادرسانی و ارائه خدمات به سیل زدگان گلستان را در منطقه خواجه نفسِ شهرستان گمیشان بر عهده دارد که شامل 7 روستای خواجه نفس، روستای دهنه، روستای چارقلی، روستای قره کلیه، روستای بصیرآباد، روستای کملر و گل دشت خواهد شد.  
 
مسئول بسیج سازندگی استان البرز در خاتمه تصریح کرد: اولویت کمک ها بیل، بیلچه، فرغون، چکمه و ... است اما هلال احمر البرز و کانون شهید سبحانی کرج پذیرای هر گونه کمک مردم خواهد بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها