نماینده ولی‌فقیه استان البرز:

اتحاد و پیروی از دستورات رهبری راه مبارزه و از بین بردن دشمنان است

نماینده ولی‌فقیه استان البرز با اشاره به اینکه مسئولان باید حرکات دشمنان را زیر نظر داشته باشند، گفت: اتحاد و پیروی از دستورات رهبری راه مبارزه و از بین بردن دشمنان است.
کد خبر: ۹۱۲۳۹۵۸
|
۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، آیت‌الله حسینی همدانی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) ضمن عرض تبریک به مناسبت ولادت حضرت امام حسین علیه‌السلام در سوم شعبان سال ۴ هجری قمری و گرامی داشت روز پاسدار، بیان داشت: این روزبه نام روز پاسدار نام‌گذاری شد تا مسیر حرکت انقلاب اسلامی و روحیه پاسداران او را بیان کند.

اتحاد و پیروی از دستورات رهبری راه مبارزه و از بین بردن دشمنان است

وی افزود: اگر به وجوه مشترک پاسداری در انقلاب امام حسین (ع) و انقلاب ایران اسلامی توجه کنیم، آنچه خیلی خودنمایی می‌کند نابرابری و مظلومیت جبهه حق در مقابل باطلِ جنایت‌کارِ تادندان‌مسلح آن روزگار و این روزگار است که این وجه مشترک پاسداران حسینی و پاسداران انقلاب اسلامی است.

امام‌جمعه کرج در ادامه لازمه مقاومت و پیروزی درنبرد با چنین دشمنی خون‌خوار و تادندان‌مسلح را این‌گونه عنوان کرد: داشتن ایمان قوی، اطمینان راسخ به هدف، برخورداری از روحیه تکلیف گرا و آماده بودن برای جان‌فشانی و ایثار لازمه مقاومت و پیروزی است که همگی در فرهنگ حسینی به دست می‌آید و آموخته می‌شود.

آیت‌الله حسینی همدانی رمز موفقیت سپاه پاسداران در تمام این سال‌ها را اتصال این نهاد به قیام امام حسین (ع) و حرکت عاشورایی او خواند و گفت: روز پاسدار یعنی روز گرامی داشت جان‌نثاری و ایثار درراه دین و ارزش الهی لذا این عنوان برای تمام کسانی این‌گونه فکر و عمل می‌کنند.

وی خاطرنشان ساخت: آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها، بعضی از کشورهای اروپایی، شیوخ عقب‌مانده و وابسته کشورهای منطقه و جریان‌های ضدانقلاب وقتی عامل اصلی شکست‌های خودشان در منطقه؛ و از طرف دیگر قدرت برتر منطقه‌ای ایران، شکل‌دهی به جبهه مقاومت، بیداری اسلامی و ده‌ها موفقیت دیگر را از طرف سپاه می‌بینند از همه امکانات خودشان و با هزینه کرد مخارج فراوان تلاش می‌کنند تا چهره سپاه این نهاد انقلابی و راهبردی و یکی از ارکان انقلاب را نزد مردم ایران تخریب و تضعیف کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در ادامه به سایر خدمات سپاه پاسداران اسلامی پرداخت و عنوان کرد: این نهاد انقلابی در همه‌ی عرصه‌هایی که تا امروز کشور به آن نیاز داشته وارد میدان شده و همان‌طوری که برای رفع محرومیت و مشکلات مردم تلاش کرده در پروژه‌های بزرگ عمرانی و ساختاری کشور هم به‌صورت جهادی حضورداشته و خدمت کرده است.

آیت‌الله حسینی همدانی نزدیک‌ترین خدمت سپاه را حضور فعال در سیل‌های اخیر استان‌های کشور برشمرد و گفت: در این سیل سپاه و دیگر نیروهای مسلح از فرمانده تا نیروهای عادی همه خدمت به مردم را افتخار خودشان دانستند.

وی ابراز داشت: روز پاسدار فرصت مناسبی است تا در آستانه گام دوم انقلاب اسلامی و آغاز دهه پنجم، رسالت این نهاد انقلابی از جهت ماهیت، نقش‌ها و عملکردها برای مردم به‌ویژه جوانان کشورمان بیشتر شناسانده شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز ضمن قدردانی از کسانی که برای تسکین آلام عزیزان هم‌وطن سیل‌زده قیام و اقدام داشتند، گفت: از استان البرز اقلام قابل‌توجه و خدمات بسیاری انجام داشت که امیدوارم این مسیر ادامه داشته باشد چراکه مشکلات آن‌ها بیشتر از مواردی است در تصویر نشان داده می‌شود.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه مسئولان باید تذکرات رهبری در خصوص سیل توجه ویژه‌ای کنند، گفت: در این امتحان الهی برخی سربلند بیرون آمدند. مردم، مسئولان و نهادهای امدادی جلوه‌های ماندگار خلق کردند ولی عده‌ای نیز روسیاه شدند و باید پاسخگو باشند.

وی با تأکید بر اینکه یکی دیگر از جلوه‌های سیل روشن شدن چهره منحوس استکبار برای دنیا بود، گفت: مگر نمی‌گویند به قوانین بین‌المللی پایبند هستند و کشورهای دیگر را به این کار تشویق می‌کنید؛ طبق قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل که ایران نیز به آن پایبند است هر تحریمی علیه ایران نقض قوانین بین‌المللی محسوب می‌شود اما می‌بینیم که مانع کمک‌رسانی می‌شوند.

خطیب نماز جمعه کرج با تأکید بر اینکه دشمنان شعار بشردوستی می‌دهند ولی برعکس آن را عمل می‌کنند، گفت: مردم ایران خیانت‌های دشمنان را فراموش نمی‌کنند.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه مسئولان باید حرکات دشمنان را زیر نظر داشته باشند، گفت: اتحاد و پیروی از دستورات رهبری راه مبارزه و از بین بردن دشمنان است.

وی در بخش دیگری با اشاره به  بیستم فروردین‌ماه روز ملی فناوری هسته‌ای، گفت: این روز تودهنی به آمریکا است زیرا ایران در این حوزه به توانمندی رسیده است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان البرز اضافه کرد: توانمندی هسته‌ای ما در قضیه برجام به دلیل عمل نکردن به دستورات رهبری خسارت دید. برجام تجربه سنگینی بود که امیدواریم آقایان از آن درس گرفته باشند.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه آمریکا خود خواهان قطع رابطه با ایران شد، گفت: این قطع رابطه باعث رشد و بالندگی کشور شده است، ایران پس از قطع رابطه در دنیا عزیزتر شده و به استقلال واقعی رسیده است.

وی بابیان اینکه قدرت آمریکا در منطقه و جهان کاهش پیداکرده است، گفت: چیزی از آمریکا باقی نمانده است، نفوذی‌ها هجمه درست می‌کنند ولی راه به‌جایی نخواهند برد زیرا ملت ایران اسلامی دشمن خود را شناخته است.

رئیس شورای هماهنگی و گسترش فرهنگ قرآنی استان البرز در بخش دیگری با اشاره به فرارسیدن هفته هنر انقلاب اسلامی که مصادف با سالروز شهادت شهید مرتضی آوینی در سال ۱۳۷۲ است، گفت: این روز را به همه هنرمندان متعهد به‌خصوص هنرمندان عرصه انقلاب تبریک می‌گوییم.

آیت‌الله حسینی همدانی در پایان خطاب به مسئولان فرهنگی، گفت: برای اعیاد شعبانیه برنامه داشته باشید، مساجد و هیئت‌های مذهبی مراسم و جشن‌های پرمحتوا برپا کنند. شهر باید آذین شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها