امام جمعه شهرکرد بیان کرد؛

سپاه مظهر اقتدار نظام اسلامی ایران است

نماینده ولی فقیه در استان گفت: سپاه از نهادهای انقلاب و مظهر اقتدار نظام اسلامی ایران است.
کد خبر: ۹۱۲۳۹۵۰
|
۱۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛      حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام خطبه های نمازجمعه با اشاره به فرارسیدن ماه شعبان و سالروز میلاد مسعود حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و روز پاسدار گفت: سپاه از نهادهای انقلاب و مظهر اقتدار نظام اسلامی ایران است.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری از سپاه به عنوان نهادی برآمده از متن جامعه اسلامی یاد کرد و افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف از جمله دفاع مقدس، سرکوب گروهک های معاند و مزدور، سازندگی و آبادانی کشور و دفع حوادث گوناگون ، نقش اصلی را ایفا کرده است.

 

امام جمعه شهرکرد در ادامه باتبریک فرخنده میلاد حضرت قمربنی هاشم علیه السلام و روز جانباز افزود: رزمندگان و ایثارگران مانند کوهی استوار درمقابل دشمنان ایستادند،امنیت و آرامش امروز ایران اسلامی مرهون فداکاری های جانبازان و از خودگذشتی ایثارگران و رزمندگان اسلام است.

 

وی به حدیثی ازحضرت سیدالشهداعلیه اسلام اشاره کرد وگفت:آن حضرت فرمودند ثروتمندترین انسان‌ها بر روی زمین محبین اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام هستند.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری به سیل اخیر در استانهای کشور اشاره کرد و گفت: همت والا،تلاش خالصانه،همدلی و همبستگی مردم و مسئولان درکمک رسانی به حادثه دیدگان سیل اخیر بی بدیل و شایسته قدردانی است، این اقدام ارزشمند باید تداوم داشته باشد.

 

امام جمعه شهرکرد ادامه داد:نزول باران الهی ، رحمت‌ و برکاتش الی ماشاءلله است،برکات باران و ریزش رحمت الهی در برابر ویرانی‌ها چیزی نیست و به حول و قوه الهی این خرابی‌ها با همت والای شما مردم خوب که تا امروز نشان داده‌اید که محکم ومقاوم ایستاده‌اید و خیرخواهانه به برادران و خواهران و آسیب دیده‌ها هرچه توانسته‌ایدکمک‌های همه جانبه کرده‌اید وهنوزهم کمک می‌کنید می‌گذرد وجبران می‌شود.

 

حجت الاسلام و المسلمین نکونام اظهارکرد: این سختی‌ها و خسارت‌ها زود تمام می‌شود اما آثار و برکات رحمت الهی می‌ماند،به فضل پروردگار وبه برکت این بارش‌‌ها رشدهمه جانبه،آبادانی کشور و کشاورزی‌ها رونق پیدا می‌کند،بابرکات فراوانی که آب‌سالی برای مردم و کشور درپی دارد بسیاری از سختی‌ها تمام می شود.

 

امام جمعه شهرکرد گفت: خدای تبارک و تعالی می‌فرماید" الف لام ميم (۱) أَحَسِبَ النَّاسُ أَنْ يُتْرَكُوا أَنْ يَقُولُوا آمَنَّا وَهُمْ لَا يُفْتَنُونَ (2)"شما خیال کردید همین که گفتید ما مؤمن هستیم و جهادی هستیم و انقلابی هستیم تمام شد؟ نخیر شما را در فشار و سختی‌ها قرار می‌دهیم تا ببینیم آیا واقعا ایستاده‌اید، کمک می‌کنید، حمایت وعنایت می‌کنید،از دین‌تان بر نمی‌گردید، دچار شک و شبهه و تردید و امثال این‌ها نمی‌شوید.

 

وی افزود: این‌ها بلایایی است که درونش حکمت است؛ پروردگار متعال آن چه بر کفار و دشمنانش وارد می‌کند حکمت دارد و آن چه بر دوستانش وارد می‌کند حکمت در آن است، هیچ کار پروردگار در این عالم بدون حکمت نیست، به خدای حکیم و کارهای حکیمانه خدا باور داشته باشیم و خدایی نخواسته تردید نکنیم و سست نشویم و شک و شبهه در ما راه پیدا نکند.

 

حجت الاسلام و المسلمین نکونام گفت: در اسلام ناب برای خدمت خالصانه به همنوعان و رفع مشکلات افراد مومن و گرفتار بسیار سفارش شده است.

 

امام جمعه شهرکرد به اقدامات انجام شده در حوادث اخیر اشاره کرد و افزود: باید تشکر کنیم هم از مردم و هم از مسئولین و عزیزانی که انصافا ایستادند و کمک کردند و در صحنه بودند و جلو بعضی از ضایعات را گرفتند و بعضی جابجایی‌ها که صورت گرفت و بعضی موانعی که ایجاد کردند و پیش‌بینی‌هایی که انجام شد جلو خیلی ازضایعات را گرفت ،البته قطعا ضعف‌هایی هم وجود دارد و گله‌مندی‌هایی هم هست که طبعا این‌ها بیشتر باید مورد توجه قرار بگیرد.

 

وی به مشکلات و بسته شدن راه ارتباطی برخی از روستاهای استان بر اثر بارش برف اشاره کرد و گفت: فردا برای پیگیری مشکلات عازم دهستان موگویی هستیم، باید برای رفع مشکلات این عزیزان کمک کرد امیدوار هستیم مسئولان با عنایت بیشتر و شما مردم خوب که الحمدلله همیشه پشتیبان بودید و حمایت کردید ، این مشکلات را هم یکی پس از دیگری رخت بربندند و دیگر شاهد آن‌ها نباشیم.

ارسال نظرات