خبرهای داغ:
امام جمعه همدان:

دولتی که حقوق بشر را فریاد می‌کند بزرگ‌ترین ناقض حقوق بشر است

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه مسیرهای بین‌المللی کمک به مردم سیل‌زده توسط آمریکا مسدود شده است، گفت: دولتی که حقوق بشر را فریاد می‌کند، بزرگ‌ترین ناقض حقوق بشر است، خودش مشکلات بسیاری دارد و ایران را به بی‌مدیریتی متهم می‌کند.
کد خبر: ۹۱۲۳۹۴۳
|
۱۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۳

دولتی که حقوق بشر را فریاد می‌کند بزرگ‌‍ترین ناقض حقوق بشر استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت‌الاسلام حبیب‌الله شعبانی در خطبه‌های نماز جمعه همدان با بیان اینکه امام معصوم(ع) در بیانی زیبا همگان را به تقوای الهی وصیت کرده و سپس فرموده که تقوای الهی وصیت خداوند به انسان هاست اظهار داشت: اگر تقوای الهی در جامعه فراگیر شود آن جامعه به جامعه ای نبوی و مدینه فاضله تبدیل می‌شود.

وی با اشاره به بعثت انبیای الهی، افزود: جامعه اسلامی در صورتی تبدیل به مدینه فاضله می‌شود که بنا به فرموده قرآن کریم «ان اعبدواالله واجتنبوا الطاغوت» مردم در آن جامعه دو اصل مهم را مورد توجه و عمل قرار دهند اول عبودیت خداوند و دوم اجتناب از طاغوت که البته این آیه شریفه هدف کلی از بعثت انبیای الهی نیز است.

امام جمعه همدان با اشاره به مسئله تولی و تبری که در دین اسلام مطرح است، گفت: در روایات هست که برخی افراد که توجه به اهل بیت(ع) داشتند ائمه مسئله تبری آنان از دشمنان خدا را بیان می کردند و می‌فرمودند «فلان افراد که دم از ما می‌زند با دشمنان ما هم می نشینند» لذا معصوم(ع) این افراد را نفی فرمودند.

وی با بیان اینکه امروز تمدن غربی و سبک زندگی آن دعوت به ذلالت می‌کند که حکم طاغوت را دارند و باید از آن اجتناب کرد، ادامه داد: برخی از دولت‌های غربی و شبکه‌های ماهواره‌ای ذلالت را ترویج می‌کنند و به دنبال گمراهی انسان‌ها هستند.

شعبانی با اشاره به اینکه پیامبر گرامی اسلام(ص) ظرف 23 سال تحول بزرگی در جامعه ایجاد کردند، خاطرنشان کرد: موفقیت‌های حضرت محمد(ص) به شکلی است که انبیاء گذشته آن‌ها را نداشتند، به طوری که عربستان و منطقه را متحول کرد، به طوری که پس از رحلت ایشان 7 میلیون نفر مسلمان بودند.

وی با بیان اینکه پیامبر اسلام(ص) به دلیل ظرفیت آموزه‌های دین اسلام و قرآن توان هدایت جوامع را داشتند، گفت: دومین دلیل موفقیت حضرت رسول(ص)، شخصیت ایشان به عنوان مسئول جامعه است که مرفه بی‌درد نبودند، بلکه  از جنس مردم بودند.

امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه باید آسیب‌هایی که وارد شده شناسایی و برطرف شود، خاطرنشان کرد: مسئولان باید با مردم همراه شوند و مشکلات آنها به ویژه در بخش کشاورزی و حاشیه‌ها بررسی و برطرف شود.

وی با بیان اینکه بیشترین آسیب‌ها به حاشیه‌های شهر مربوط است، گفت: بخش‌های کمتر برخوردار که قبلاً چندان مورد توجه قرار نگرفته است، باید بیشتر دیده شود و در توسعه شهری این مناطق مورد توجه قرار گیرند.

نماینده ولی فقیه در همدان با بیان اینکه بلاهای طبیعی علی‌رغم مشکلاتی که برای انسان ها ایجاد می کند در درون خود برکاتی همچون توجه به خداوند را نیز دارد، گفت: امروز مردم گلستان و لرستان دچار آسیب شده‌اند و نیاز به کمک دارند.

شعبانی با اشاره به اینکه مسیرهای بین‌المللی کمک به مردم سیل‌زده توسط آمریکا مسدود شده است، اظهار کرد: دولتی که حقوق بشر را فریاد می‌کند، بزرگ‌ترین ناقض حقوق بشر است، خودش مشکلات بسیاری دارد و ایران را به بی‌مدیریتی متهم می‌کند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار