خبرهای داغ:
امام جمعه هریس در خطبه های نمازجمعه این شهرستان به دشمنی آشکار امریکا با ملت ایران اشاره کرد و گفت: دولتمردان مدعی حقوق بشر آمریکا در جریان سیل خباثت خود را بیش از پیش به ملت مظلوم ایران نشان دادند.
کد خبر: ۹۱۲۳۹۲۷
|
۱۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام قهرمان احمدی افزود: بر اساس قوانین بین المللی هرگونه اقدامی که با جان انسان ها در ارتباط باشد نقض قوانین جهانی بوده و حتی در برخی موارد از آن با عنوان جنایت جنگی و نسل کشی یاد می‌شود .
وی ادامه داد: به عنوان مثال هواپیما وسیله ای است که مورد استفاده غیر نظامیان و افراد عادی است و جلوگیری از تامین قطعات مورد نیاز برای تعمیر و به روزرسانی هواپیماهای مسافربری ارتباط مستقیم با جان صدها انسان دارد و پیامدهای هر حادثه ای همچون سقوط هواپیما بر عهده تحریم کنندگان آن است.
حجت الاسلام قهرمانی اظهارداشت: نمی توان ادعای بشردوستی و حقوق بشر امریکا را پذیرفت در حالی که تحریم و اعمال محدودیت در تامین نیازهای مراکز امدادی مانند هلال احمر ظلم به انسانیت است.
امام جمعه هریس گفت: سیل های اخیر در کشورمان قطعیت دشمنی دشمن و غیر مسالمت آمیز بودن دشمن را آشکار ساخته و از سوی دیگر این حقیقت را آشکار کرد که کشور دارای ظرفیت‌های بسیار عظیمی است که با بهره گیری از آن ها می توان بر مشکلات پیروز شد.
وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری درعید مبعث در جمع مسئولان نظام، سفرای کشورهای اسلامی و جمعی از اقشار مختلف مردم فرمودند: 'در این حادثه تلاش مردم و روحیه همبستگی و بسیج شوندگی در میان آنان ،بسیار خوب بود و ملت ایران جانانه وارد میدان شدند و کمک کار مسئولان بودند و مسئولان نیز با همین پشتیبانی مردمی و با اتفاق کلمه، توانستند اقدامات ابتدایی را انجام دهند.'
حجت الاسلام احمدی با اشاره به اینکه در روز 20 فروردین 1385برابر با 9 آوریل 2007میلادی، جمهوری اسلامی ایران به فناوری غنی سازی اورانیوم و راه اندازی زنجیره کامل غنی سازی در نطنز دست یافت، گفت: به دلیل اهمیت این دستاوردکه همچون دیگر دستاوردهای علمی و صنعتی کشور در اوج تحریم‌ها و فشارها به دست آمده و از حمایت قاطبه مردم ایران برخوردار بوده است، این روز با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی به پاس قدردانی از تلاش‌های افتخارآفرین دانشمندان جوان ایرانی در دستیابی کشور به فناوری صلح آمیز هسته ای ،در تقویم رسمی کشور، روز ملی فناوری هسته ای نام گرفت .
امام جمعه هریس خاطرنشان کرد: روز ملی فناوری هسته ای از آن رو در تقویم جمهوری اسلامی آمده که بدانیم چه مسیر پرفراز و نشیبی را در طول 40 سال برای دستیابی به این فناوری مدرن طی کرده ایم و برای دستیابی آن دانشمندان هسته ای ما چه مرارت هایی را کشیده اند و فراموش نکنیم که در این راه، دانشمندان شهید بزرگی همچون شهریاری، علیمحمدی، احمدی روشن و رضایی نژاد را تقدیم کرده ایم.
حجت الاسلام به مناسبت های پیش رو هم اشاره ای کرد و گفت: سوم شعبان سالروز ولادت با سعادت بزرگ پاسدار قرآن و اسلام حضرت اباعبدالله الحسین(ع) از طرف حضرت امام خمینی(ره) در سوم شعبان سال 1399 هجری قمری برابر با هفتم تیر ماه 1358 به عنوان روز پاسدار نامگذاری شده است.
وی خاطرنشان کرد: پاسداران انقلاب اسلامی در ایران با تاسی به شجاعت، مردانگی، استواری، ایمان و فضایل اخلاقی حضرت امام حسین (ع) در راه حفظ آرمان های والای اسلام و انقلاب اسلامی و نیز حراست از تمامیت ارضی ایران اسلامی، در دوران هشت ساله دفاع مقدس صحنه های فراموش نشدنی و حماسه های باشکوه آفریدند و پس از دفاع مقدس با بهره گیری از تجربیات زمان جنگ، در عرصه های مختلف از جمله سازندگی کشور و تلاش برای پیشرفت کشور با خط بطلان کشیدن بر سناریوهای دشمن در تحریم ملت ایران، سرمشق دیگر جوانان و آزادیخواهان جهان شدند.
وی همچنین به فرا رسیدن چهارم شعبان مصادف با ولادت با سعادت حضرت ابوالفضل العباس(ع) اشاره کرد و این روز با سعادت را که به پاس جانبازی ها و رشادت های علمدار کربلا روز جانباز نامگذاری شده است را به تمامی جانبازان انقلاب اسلامی تبریک گفت.
امام جمعه هریس پنجم شعبان سالروز ولادت با سعادت امام سجاد (ع) را که سید عابدان و بزرگ پیام‌آوران عاشورا می باشد را هم تبریک گفت.

ارسال نظرات