امام جمعه موقت تبریز در خطبه های نمازجمعه این هفته اظهارداشت: کمک رسانی به سیل زده‌ها و همدلی مردم و مسوولان از الطاف الهی بوده و نباید در سیل و چنین بلاهایی با بحث جناحی برخورد کرد چراکه جان و امکانات مردم شوخی‌بردار نیست.
کد خبر: ۹۱۲۳۹۲۵
|
۱۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام احمد مطهری‌اصل  تاکید کرد: مسوولان و نیروهای مسلح و انقلابیون و مردم دست در دست هم دهیم تا استان‌ها به حالت عادی برگردند.

وی تصریح کرد: البته در کنترل این اتفافات نباید از خود دشمن اصلی غافل شد و همانطور که رهبر فرزانه انقلاب فرموده‌اند نباید مشکلات را به قدری زیاد کنیم که دشمن خیالش راحت باشد به طوریکه همانطور که حضرت امام راحل(ره) فرموده‌اند در هر شرایطی هر چه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید.

حجت الاسلام مطهری اصل  به صحبت‌های رهبر معظم انقلاب در اوایل سال ۹۸ در مشهد مقدس اشاره کرده و گفت: ایشان در این سخنرانی به دقت و مواظب بودن از تقی زاده‌های زمان اشاره کرد که الان نیز تلاش می‌کنند تا اروما را با بزک خوب نشان داده و دلیل باز شدن گره کشور را در دست اروپا می‌بینند.

وی اضافه کرد: تقی زاده روشنفکر تبریزی بود که در مشروطه قدرت یافت و یک فرد کاملا غرب زده و خود باخته‌ای بود به طوریکه وی معتقد بود که باید از سر تا ناخن غرب زده باشیم تا آدم باشیم از این‌رو افرادی مانند تقی‌زاده‌ها افرادی وطن فروش و خائن هستند و منافع ملت را زیر پا می‌گذارند.

حجت الاسلام مطهری اصل با تاکید بر اینکه باید نسبت به تقی‌زاده‌های زمان مواظب بود، گفت: افرادی که غرب را بزک کرده و بدی‌ها را پنهان کرده و روز به روز مردم را تحقیر می‌کنند که شما نمی‌توانید از جمله تقی‌زاده‌های زمان هستند که البته در زمان فعلی آمریکا به قدری منفور و جنایتکار شده است که دیگر تقی زاده‌های زمان هم چشم از آنها پوشانده‌اند.

وی توضیح داد: آیا فرانسه و آلمان همان‌هایی نیستند که ۸ سال صدام را مجهز کرده و موشک در اختیار آنها گذاشتند و یا حزب الله لبنان را تروریست نامیده و از داعش حمایت کردند و جنگ خانمان سوز در سوریه و عراق برپا کرده و آل سعود را به انواع سلاح‌ها کشتار جمعی مجهز کرده‌اند.

حجت الاسلام مطهری اصل خطاب به تقی‌زاده‌های اروپا بزک کن، گفت: آخر کجای اروپا را بزک می‌کنید. آیا اروپایی را بزک می‌کنید که ماه‌هاست برجام را معطل کرده و بعد نوشتن معاهده و خروج آمریکا از برجام هیچ کاری نکرده و در حرف می‌گوید که ما مایبند برجام هستیم که البته این حرف نیز ناشی از منفعتی است که برایشان دارد.

حجت‌الاسلام مطهری‌اصل با تاکید بر اینکه طبق فرموده رهبری هر کسی که پشت سند ۲۰۳۰ ایستاده و سعی بر اجرای آن دارد، تقی‌زاده‌های امروزی هستند، افزود: این سند به منزله تغییر زندگی سبک زندگی اسلامی به سبک زندگی غربی است.

وی متذکر شد: در دانشگاه و مراکز سیاسی و اجتماعی نباید اجازه دهیم که تقی‌زاده‌ها جولان دهند و البته هنانطور که هیچ وقت به آمریکا اعتمادی نداریم و آن را جنایتکارانی می‌دانیم که بر علیه مسلمان جهان هستند به همان شکل به به اروپا اعتقادی نداشته و آنها را حامی کشورهای اسلامی و برجام هم نمی‌دانیم.

خطیب این هفته نماز جمعه تبریز در اعلام مناسبت‌های تقویمی هفته به ایام شهادت سپهبد صیاد شیرازی، برخی از مدافعان حرم و شهدای عملیات والفجر ۱ اشاره کرد و ادامه داد: ۱۸ فروردین روز سلامت است و همانطور که می‌دانید در اسلام به سلامت جسم توجه زیادی شده است چراکه اگر جسم سالم نباشد احتمال ماندن از انجام اعمال دینی و اجتماعی

وجود دارد.

وی افزود: حضرت علی(ع) تاکید کرده‌اند که در کل عمر به سلامتی جسم توجه کنید و این مراقبت باید از کودکی تا پیری ادامه یابد.

مدیر حوزه علمیه استان در ادامه شهادت شهید آوینی در ۲۰ فروردین و روز فناوری هسته‌ای را مورد اشاره قرار داد و گفت: امیرالمونین علی(ع) فرنوده‌اند که علم برای انسان اقتدار می‌آورد و اگر به دنبال علن بروید قدرتمند می‌شوید ولی اگر نروید دیگران به دنبال علم می‌روند.

وی با تاکید بر اینکه باید در علم و هنر مقتدر شویم، تصریح کرد: دشمن هدف خود را جوانان کشور قرار داده و با کارهای علم و هنر تلاش به ناامیدی جوانان دارد از این‌رو باید با علم هنر و علم دانش که منطبق با اصول دینی است جلوی این توطئه‌ها را گرفت.

مطهری‌اصل با بیان اینکه آمریکا سال‌ها در سایه فناوری هسته‌ای و سلاح هسته‌ای به کل دنیا قلدری کرده و حق وتو گرفته است، گفت: ما به دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم ولی فناوری هسته‌ای اقتدار به کشور می‌آورد و الحمدالله علم این دانش در اختیار ما بوده و هر موقع رهبر نعظم انقلاب صلاح بدونند در نهایت اندازه و در قسمت‌های مختلف از این فناوری استفاده خواهیم کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها