باحضور جوانان عاشورایی برگزارشد؛
همزمان با عید سعید مبعث جلسه هفتگی جوانان عاشورایی هیأت رزمندگان اسلام اشکفتک پس از نماز مغرب و عشاء برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۲۳۹۰۸
|
۱۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛    دراین مراسم حجت الاسلام گرجی در جمع جوانان عاشورایی با تبریک فرخنده سعید مبعث گفت:در بیست و هفتم ماه شریف رجب المرجب، در غار حرا، اولین آیات خداوند بر پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه وآله وسلم نازل شد و ایشان را دعوت به خواندن کرد.

 

وی ادامه داد:پیامبر خاتم حضرت محمد بن عبدالله صلی الله علیه وآله وسلم پس از مبعوث شدن به رسالت،  به نام پروردگارش مردم را به سوی خدا دعوت کرد.

 

حجت الاسلام گرجی افزود: خداوند برای هدایت بشریت کتاب آسمانی قرآن را نازل و جهت بهره مندی جامع و کامل از آیات نورانی قرآن مجید پیامبر اعظم صلی الله علیه وآله وسلم را به رسالت مبعوث کرد تا آیاتش را بر مردم ابلاغ کند  و با تفسیر آیات نورانی قرآن مجید راه فلاح و رستگاری را در مقابل مردم قرار دهد.

 

وی به اهداف و انگیزه های بعثت اشاره کرد و ادامه داد:پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه وآله وسلم مبعوث شد تا اخلاق انسان ها را اصلاح و کامل نماید.

 

حجت الاسلام گرجی گفت: از دیگر انگیزه های بعثت انبیا،تقویت تفکر و اندیشه های صحیح و ارتقای سطح آگاهی مردم است.

 

وی به حدیثی از حضرت امام کاظم علیه السلام در این راستا اشاره کرد و افزود: آن امام همام می فرماید خداوند پیامبران و رسولان را به سوی بندگانش مبعوث کرد تا در چهارچوبی که ذات اقدس پروردگار برای اندیشه مشخص نموده بیندیشند و بر معلومات و ارتقای فکری خود بیفزاید.

 تلاوت آیات نورانی قرآن مجید، مولودیه خوانی و پذیرایی از دیگر برنامه های این مراسم بود.

ارسال نظرات