خبرهای داغ:
مدیر مرکز آموزشی و درمانی امام رضا(ع) تبریز:

اعضای بدن جوان 30 ساله به سه نفر زندگی دوباره بخشید

مدیر مرکز آموزشی و درمانی امام رضا(ع) تبریز، اظهار داشت: صبح امروز اهدا کبد، کلیه ها و عروق قلب بیمار 30 ساله که به علت مرگ مغزی در این مرکز بستری شده بود با رضایت خانواده وی و تایید مرگ مغزی شدن از سوی اساتید این مرکز به سه نفر زندگی دوباره بخشید.
کد خبر: ۹۱۲۳۸۹۵
|
۱۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی مرکز آموزشی و درمانی امام رضا (ع)، مهراد اکبری افزود: یکی از کلیه ها به خانم 32 ساله و دیگری به آقای 54 ساله توسط افشار زمردی متخصص جراحی پیوند کلیه و محسن محمد رحیمی متخصص جراحی کلیه و فلوشیپ پیوند کلیه و تیم جراحی پیوند کلیه با موفقیت انجام یافت.
وی اضافه کرد: کبد اهدا شده نیز توسط فرزاد کاکایی متخصص جراحی و فوق تخصص پیوند اعضاء و تیم جراحی پیوند این مرکز با موفقیت انجام یافته و حال عمومی هر سه بیمار رضایت بخش است.
مدیر بیمارستان امام رضا(ع) تبریز نیز با تاکید بر اهمیت پیوند کبد و انجام موفقیت آمیز آن در شهر تبریز یادآور شد: عمل پیوند کبد یکی از حساس ترین و سخت ترین اعمال جراحی محسوب می شود لذا با تلاش ها و همکاری هایی که از سوی دانشگاه علوم پزشکی تبریز و اساتید مجرب بخش پیوند اعضاء این مرکز در این راستا صورت گرفته امید است در آینده شاهد رشد بیش از پیش این نوع اعمال در تبریز و مرکز آموزشی و درمانی امام رضا (ع) باشیم.
نامدار افزود: این پیوند اولین پیوند سال جاری و نیز هفتمین پیوند کبد موفقیت‌آمیز شهر تبریز می باشد که به دست توان مند مختصصان و جراحان مجرب بخش پیوند اعضاء این مرکز به ثمر نشسته است.
وی ضمن قدردانی از خانواده صمدی، اهدا کننده اعضا گفت: فرهنگ اهدا عضو در سال های اخیر گسترش رضایت بخشی داشته تا جایی که خانواده متوفی با آگاهی کامل و علم به اینکه نتیجه بخشش، احسان و اهدا عضو چه ثمراتی در جامعه دارد اقدام به اهدا عضو عزیز از دست رفته شان کرده اند و بنده به عنوان عضو کوچکی از جامعه قدردان این خانواده هستم.
نامدار اضافه کرد: پس از انجام موفقیت آمیز اعمال جراحی پیوند حال عمومی بیماران رضایت بخش بوده و در بخش ویژه پیوند بستری می باشند.
 پیوند کبد توسط دکتر فرزاد کاکایی متخصص جراحی و فوق تخصص پیوند اعضا، دکتر تقی زاده متخصص بیهوشی و فوق تخصص پیوند اعضا، دکتر سیف الله رضایی و دکتر یونس آذری و سایر عوامل تیم جراحی پیوند و پیوند کلیه ها توسط دکتر افشار زمردی متخصص جراحی پیوند کلیه، دکترمحسن محمد رحیمی متخصص جراحی کلیه و فلوشیپ پیوند کلیه و دکتر موثقی متخصص بیهوشی و سایر عوامل تیم جراحی پیوند کلیه در مدت زمان 12 ساعت در بخش پیوند اعضاء بیمارستان امام رضا(ع) تبریز با موفقیت انجام یافت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها