خبرهای داغ:
رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: سامانه بارشی جدید از روز جمعه وارد آذربایجان غربی می شود و هوای استان تا روز یکشنبه هفته آینده بارانی خواهد بود.
کد خبر: ۹۱۲۳۷۲۵
|
۱۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۵

 اردلان محمدپور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ارومیه، اظهار داشت: این سامانه بارشی فعالیت خود را به صورت بارش باران و وزش باد از روز شنبه شروع می کند و بارش ها در استان تا روز یکشنبه تداوم خواهد داشت.

وی اضافه کرد: قبل از ورود این سامانه نیز با توجه به استقرار امواج ضعیف و ناپایدار، در برخی مناطق شرایط به دلیل وجود رطوبت در هوا برای رگبار پراکنده، رعد و برق و وزش باد مهیا است.

محمدپور در خصوص بارش باران در 24 ساعت گذشته در استان نیز افزود: در این مدت بیشترین بارش استان در سردشت و به مقدار 9 میلی متر ثبت شده و بارش در پیرانشهر 1.9 میلی متر بوده است.

وی گفت: در شبانه روز گذشته تکاب با دمای منفی یک درجه سانتی گراد سردترین شهر و پلدشت نیز با دمای 16 درجه سانتی گراد بالای صفر گرمترین منطقه استان بود.

وی گفت: در 24 ساعت گذشته دمای هوای ارومیه بین سه و 14 درجه سانتی گراد بالای صفر و دمای هوای مهاباد نیز بین چهار و 10 درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بود.

به گزارش خبرگزاری بسیج، آذربایجان غربی از استان های شمال غربی کشور می باشد، که در منطقه ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود 340 میلی متر است.

آب و هوای این آذربایجان غربی سرد و کوهستانی بوده و بارش ها در این استان از آبان ماه شروع شده است و تا اوایل خرداد هر سال ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

ارسال نظرات