خبرهای داغ:

نخستین محموله امدادی از آذربایجان غربی به سیل زدگان ایلام ارسال شد

نخستین محموله کمک های فوری آذربایجان غربی بامداد امروز /سه شنبه، 13 فروردین/ به مناطق سیل زده استان ایلام ارسال شد.
کد خبر: ۹۱۲۳۶۱۱
|
۱۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۰

 به گزارش خبرگزاری بسیج و به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان غربی حدود ساعت چهار بامداد امروز /سه شنبه/ اولین محموله کمک های امدادی استان توسط سه دستگاه کامیون شامل چادر، پتو، چند تانکر آب و بسته های غذایی یک ماهه بارگیری و به ایلام ارسال شد.

استاندار آذربایجان غربی در ساعات پایانی دیشب /دوشنبه 12 فروردین/ طی گفتگویی تلفنی با «قاسم سلیمانی دشتکی» استاندار ایلام از آخرین وضعیت این استان و میزان خسارت وارده اطلاع پیدا کرد.

محمدمهدی شهریاری در این تماس تلفنی با اظهار تاسف از وضعیت به وجود آمده و سیل اتفاق افتاده در ایلام، از آمادگی استانداری، نهادهای امدادی و دستگاه‌های اجرایی مرتبط استان برای آغاز کمک رسانی به مردم ایلام خبر داد.

وی افزود: بدون شک مردم نوع ‌دوست و مهربان آذربایجان غربی که در همه حال در کنار مردم نقاط مختلف ایران عزیز بوده اند، این بار نیز به ‌مانند سیل گلستان آماده هر نوع کمک برای کاهش دردهای آسیب‌دیدگان سیل ایلام هستند.

استاندار آذربایجان غربی بلافاصله پس از این تماس تلفنی و اطلاع از نیازهای مردم استان ایلام به کمک‌های فوری، به نهادهای مسوول استان دستور داد در نخستین ساعات امروز /سه شنبه 13 فروردین/ برخی اقلام مورد نیاز شامل آب، چادر، پتو و جیره غذایی را به این استان ارسال کنند.

استان ایلام از آغاز بارش ها تاکنون شاهد شدید ترین و بیشترین بارش ها در کشور بوده، به نحوی که با بیش از 850 میلی لیتر در کشور حائز رتبه اول بارش ها حتی بیشتر از استان های شمالی کشور بوده است.

کوهستانی بودن منطقه، وجود سدها و رودخانه های فراوان و از همه مهم تر قرار گرفتن در پیشانی ورود جبهه های مختلف آب و هوایی کشور، ایلام را مستعد سیل های ویرانگر کرده است.

انتهای پیام

ارسال نظرات
آخرین اخبار