خبرهای داغ:
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین

بیش از 200 واحد و 30 راه روستایی در قزوین تخریب شد

فرخزاد گفت: طغیان رودخانه ها و جاری شدن سیلاب طی 24 ساعته گذشته منجر به تخریب بیش از 100 واحد مسکونی و 151 واحد دامپروری در سطح استان شد.
کد خبر: ۹۱۲۳۵۶۱
|
۱۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، بارش باران در قزوین که از عصر شنبه آغاز شده بود تا شامگاه دوشنبه 12 فروردین ماه ادامه داشت.
اداره کل هواشناسی قزوین بارش 70 تا 90 میلی متر و در برخی نقاط تا 100 میلی متر بارندگی را برای استان پیش بینی کرده و برهمین اساس احتمال وقوع سیلاب های عظیم، تخریب زیرساخت ها و آبگرفتگی شهرها نیز پیش بینی شده بود.
خوشبختانه پیش از آغاز بارش ها در استان قزوین شورای هماهنگی مدیریت بحران استانداری قزوین با حضور تمامی مدیران دستگاه های اجرایی و خدمات رسان تشکیل شد و برنامه ریزی ها و تمهیدات لازم برای مقابله با سیلاب ها و کاهش خسارات و تلفات اندیشیده شد.
با وجود برنامه ریزی های صورت گرفته طغیان رودخانه ها و آبگرفتگی معابر موجب واردن آمدن خسارت به بخش کشاورزی، دامداری ، منازل مسکونی و جاده ها شد.

تخریب 251 واحد مسکونی و دامپروری روستایی در قزوین
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین در این خصوص بیان کرد: طغیان رودخانه ها و جاری شدن سیلاب طی 24 ساعته گذشته منجر به تخریب بیش از 100 واحد مسکونی و 151 واحد دامپروری در سطح استان شد.
فرخزاد گفت: 12 مورد قطعی آب، 6 مورد قطعی برق و انسداد راه ارتباطی 30 روستا در استان گزارش شده است و عوامل راهداری و امدادی در تلاش برای رفع آنها هستند.
این مسئول اظهار کرد: با توجه به افزایش سیلاب ها و طغیان رودخانه ها دستور تخلیه روستاهای پایین دست شهر صنعتی البرز صادر شد و همچنین آزادراه قزوین - رشت تا اطلاع ثانوی مسدود گردید.
وی اضافه کرد: تعدادی واحد پرورش ماهی و چندین هکتار زمین کشاورزی در سطح استان خسارات جزیی و کلی دیده اند که بعد از کارشناسی میزان خسارات اعلام می شود.

تخریب برخی جاده های بویین زهرا
معاون عمرانی استاندار قزوین ادامه داد: چند جاده در شهرستان بویین زهرا بر اثر وقوع سیلاب و طغیان رودخانه ها تخریب شدند.
فرخ زاد افزود: جاده سوراوجین به بندسر در بخش رامند از توابع شهرستان بویین زهرا بر اثر سیلاب تخریب شده بود که با استفاده از لودر معدن عقیق از تخریب بیشتر آن جلوگیری شد.
وی اضافه کرد: جاده بندسر به مرادبگلو نیز در کنار مسیل قرار داشته و تخریب شده است و راه های ارتباطی آن نیز قطع شد.
فرخ زاد به مسدود شدن جاده دانسفهان به بویین زهرا اشاره کرد و گفت: این جاده بر اثر سیل تخریب شده بود و با اعزام لودر و نیروها برای بازگشایی آن اقدام شد.

انسداد مسیر 30 روستای قزوین بر اثر سیل
مدیر کل مدیریت بحران استان قزوین نیز بیان کرد: تلاش برای بازگشایی این مسیرها و برقراری ارتباط در آنها ادامه دارد.
قدرت اله مهدیخانی افزود: طی 48 ساعته گذشته 17 شهر و 203 روستای استان درگیر سیلاب و بارندگی بوده اند.
وی اظهار داشت: 12 مورد قطعی آب، 6 مورد قطعی برق دراین مدت در استان به وقوع پیوست و دستگاه های متولی برای رفع آنها وارد عمل شدند.
مهدیخانی اظهارداشت : نفوذ آب به 150 واحد دامداری سنتی و صنعتی از دیگر تاثیرات سیل در استان بوده است .

یک کشته و چهار مصدوم ناشی از ریزش کوه در طارم سفلی
مدیر کل مدیریت بحران استانداری قزوین اضافه کرد: ریزش کوه در طارم سفلی از توابع شهرستان قزوین یک کشته و چهار مصدوم به دنبال داشت.
مهدیخانی گفت: این سانحه در جاده قدیم قزوین –رشت در محدوده حسن خانی بر اثر حجم گسترده بارندگی و تصادف خودروی تاکسی 405 با کوه به وقوع پیوست.

تخریب 11 بنا و دیوار فرسوده در شهرستان قزوین
سرپرست فرمانداری قزوین در این خصوص اظهار کرد: بارندگی های گسترده در سطح شهرستان 11 بنای قدیمی شامل خانه، دیوار و انباری را تخریب کرد.
محمد شفیعی افزود: 84 روستا با 427 خانوار در سطح شهرستان در حریم رودخانه ها و مسیل شناسایی شده بودند که پیش از آغاز بارندگی ها برای تخلیه اضطراری آنها اقدام شد.
این مسئول گفت: بر اثر طغیان رودخانه ها و جریان سیل مسیرهای منتهی به روستاهای دره اندج رود از روستای شهرک و ملک دشت واقع در معلم کلایه تا روستای کوچنان در بخش الموت شرقی مسدود گردید.

تخریب 40 واحد مسکونی و 70 دامداری سنتی و انبار در آبگرم
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری قزوین در این زمینه عنوان کرد: هشت واحد مسکونی نیز در روستاهای بخش مرکزی آوج به علت حجم گسترده بارش باران در 24 ساعت گذشته تخریب شدند.
اکرم نجفی افزود: ساکنان این منازل در مراکز دولتی و مساجد اسکان داده شدند و از این بابت مشکلی وجود ندارد.
وی گفت: متاسفانه بارش های اخیر و آب گرفتگی در مسیرهای ارتباطی شهر آوج باعث شده تا راه های ارتباطی روستاهای ساغران سفلی، داسکین، میلاق و قمیشلو از توابع بخش آبگرم قطع شود.

شکستگی 100 دستگاه پل در استان
معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای قزوین گفت:بر اثر طغیان 66 رودخانه در سطح استان به 100 پل آسیب وارد شد و 15 جاده ارتباطی در سطح استان ریزش کرد.
جواد حق لطفی افزود:بیش از 220 کیلومتر مسیر آسفالت در سطح استان تخریب شده و بسیاری از راه های خاکی نیز آسیب جدی دیده اند.
این مسئول خاطرنشان کرد:طی 24 ساعت گذشته 350 راهدار با 280 دستگاه در 26 راهدار خانه به مدت 48 ساعت ممنوع الخروج بوده و به حالت آماده باش 100 درصد قرار داشتند.

رانش و ریزش بیشتر کوه ها در الموت شرقی
سرپرست بخشداری الموت شرقی در ادامه گفت: با توجه به حجم گسترده بارش ها بیشتر کوه های منطقه دچار رانش و ریزش شدند و برنامه ریزی های لازم برای کاهش مخاطرات آنها صورت گرفت.
احمد محمدی افزود:متاسفانه ریزش کوه در روستای آتان کلایه موجب تخریب یک دستگاه خودرو و صدمه به سرنشینان شد و در سایر نقاط بخش نیز ریزش و رانش کوه به وقوع پیوسته است.
وی تاکید کرد: خوشبختانه ریزش کوه ها در منطقه الموت شرقی در حد بحران نبود و صرفا تردد را برای وسایل نقلیه دشوار کرد.
بارش باران که از عصر روز شنبه در استان آغاز شده و تا شامگاه دوشنبه ادامه داشت ، موجب آبگرفتکی معابر شهرها، طغیان رودخانه ها و وارد آمدن خسارات مالی به استان شد.
۱۰۱۰/گ۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها