برادر شهید کریمی با اذعان به اینکه اگر شهید کریمی نبود استان گیلان در دامن توطئه‌های گوناگون ضدانقلاب غرق می‌شد، بیان کرد: گیلان از زمان قاجار در دامن فساد مسؤولان و دسیسه‌های ضدانقلاب محصور بود و شهید کریمی باتدبیر خود سینه سپر کرد و توطئه ضدانقلاب را به حداقل رساند.
کد خبر: ۹۱۲۳۵۵۱
|
۱۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، شیخ جواد کریمی در سی‌‌وسومین سالروز شهادت دادستان شهید گیلان، شهید ابوالحسن کریمی در گلزار شهدای رشت اظهار کرد: کریمی‌ها کریمی نشدند مگر به دلیل اینکه یاد خدا در دل و وجودشان بود.

وی با بیان اینکه شهید کریمی همواره ترس از خدا و تقوای الهی داشت، گفت: شهید کریمی جدای از معلمی، طلبگی، انقلابی و تلاشگر بودن و شلاق‌خورده نیروهای ستم‌شاهی بودن، مدیری لایق برای انقلاب بود.

برادر شهید کریمی با اشاره به پست‌های اجرایی شهید کریمی افزود: شهید کریمی در فرودین ۵۸ به‌عنوان نخستین فرماندار لاهیجان منصوب شد و تا اواخر سال ۵۹ در این سمت باقی ماند، همچنین تا سال ۶۱ دادستان کل انقلاب اسلامی در گیلان نیز بودند.

کریمی با بیان اینکه فرمانداران و دادستان‌های بسیاری آمدند و رفتند اما شهید کریمی شاخص و الگوی همه بود، تصریح کرد: شهید کریمی از گام نخست انقلاب تاکنون در ضمیر مردم لاهیجان و گیلان به‌عنوان فردی محبوب، لایق و انقلابی شناخته می‌شود.

وی ویژگی شاخص شهید کریمی را مدیریت جهادی و روحیه انقلابی وی دانست و بیان کرد: از دیروز، امروز و فردای انقلاب، آنچه به کار انقلاب و مردم می‌آید، داشتن مدیری انقلابی و جهادی است که شهید کریمی با این ویژگی در سمت‌های مختلف خدمت می‌کرد.

برادر شهید کریمی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم درباره شهدا و مجاهدان در راه خدا گفت: این شهدا گروهی از دوستداران خدا هستند که خداوند نیز آن‌ها را دوست دارد و اشدا علی الکفار و رحما بینهم بوده و مجاهدون فی سبیل الله هستند و در راه جهاد فی سبیل الله از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنند.

کریمی با اذعان به اینکه فصل جهاد و انقلاب تمام نشده، افزود: بیشتر مشکلاتی که در جامعه ما مشاهده می‌شود ناشی از چنین تفکرات نادرستی است که امروز جهاد و مبارزه را فراموش کرده و راه خود را از راه شهدا جدا کردند.

وی با بیان اینکه اگر برخی یجاهدون فی سبیل الله بودند در برابر ظلم و ملامت‌ها سکوت نمی‌کردند، گفت: کسوت شهادت بی‌جهت به قامت کسی استوار نمی‌شود، بلکه نیاز به خلوص و خدمتی خالصانه و بی توقع دارد.

برادر شهید کریمی با اشاره به مؤلفه‌های مدیریت جهادی افزود: توکل و عشق و ایمان به خدا، پیشبرد کارها با عزم راسخ و بدون هراس از اجانب، خودباوری و اعتمادبه‌نفس، دشمن‌شناسی، بصیرت از رخنه دشمن، فراموش نکردن آرمان‌ها و جهت اصلی حرکت از ویژگی‌های مهم یک مدیر جهادی است.

کریمی با تأکید بر اینکه باید بدانیم دادستان شهید و فرماندار و نخستین و تنها استاندار شهید از استان گیلان است، تصریح کرد: رهبر انقلاب می‌فرمایند باید نادانسته‌ها را باتجربه و گوش سپردن به تجربه دیگران بیاموزیم و بنا بر فرمایشات امام علی (ع) از حوادث گذشته تاریخ برای آینده عبرت بگیریم چراکه حوادث روزگار همانند هستند و پایان دنیا به آغاز آن می‌پیوندد.

وی با اشاره به جمله شهید که قرار نیست ما بمانیم و ارزش‌ها محو شود بلکه قرار است ما محو شویم و ارزش‌ها بمانند، گفت: شهید معظم این اخلاص و انقلابی گری را از امامش علی (ع) آموخت، شهید به دنبال پست و مقام نبود بلکه عنوانی که در هر دوره از انقلاب داشت برای خدمت به دین و مردم می‌دانست.

کریمی با اذعان به اینکه اگر شهید کریمی نبود استان گیلان در دامن توطئه‌های گوناگون ضدانقلاب غرق می‌شد، بیان کرد: گیلان از زمان قاجار در دامن فساد مسؤولان و دسیسه‌های ضدانقلاب محصور بود و شهید کریمی باتدبیر خود سینه سپر کرد و توطئه ضدانقلاب را به حداقل رساند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات