خبرهای داغ:
فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان آخرین اقدامات صورت گرفته برای کمک به مردم سیل زده استان را تشریح کرد.
کد خبر: ۹۱۲۳۵۱۹
|
۱۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ سردار حسن شاهوارپور فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان در رابطه با اقدامات سپاه ولیعصر خوزستان در مقابله با سیل، اظهار کرد: به دلیل سیلی که در روزهای اخیر به برخی مناطق استان و به ویژه در حاشیه رودخانه کرخه و کارون وارد شد سپاه انقلاب اسلامی در یک بسیج عمومی امکانات در جهت کمک و امدادرسانی به مردم ورود کرد؛ بخشی از اقدامات انجام شده، اعزام گروه‌های جهادی بود، نیروهایی که برای خدمات‌رسانی به مردم با کیسه‌هایی که جهت پیشگیری از نفوذ آب به روستا تهیه کرده بودند وارد عمل شدند.

وی افزود: همچنین تخلیه بعضی روستاها به ویژه بامدژ که فشار آب بسیار سنگین است و در معرض سیل هستند صورت گرفت و تعدادی از روستاها نیز در محاصره آب قرار گرفته است ؛ از ظرفیت نیروی دریایی با در اختیار داشتن ۱۸فروند قایق در جهت ارائه خدمات در مناطقی که سیلاب وارد شده و در محاصره هستند استفاده میکنیم که به صورت روزانه امکانات مورد نیاز مردم را به روستاها انتقال می‌دهند.

شاهوارپور عنوان کرد: طی روزهای اخیر بیش از ۳۵دستگاه مهندسی از جمله بیل‌مکانیکی، کمپرسی و لودر از طرف قرارگاه خاتم‌الانبیاء در سوسنگرد، رفیع و بامدژ به صورت شبانه‌روزی در حال ارائه خدمات هستند و تلاش آنها در جهت جلوگیری از نفوذ آب به مناطق روستایی و بعضی شهرهای در معرض تهدید سیل مانند سوسنگرد است.

وی ادامه داد: گروه‌های جهادی به سوسنگرد اعزام شد و از ظرفیت گردان‌های بیت‌المقدس نیز استفاده کردیم؛ در سوسنگرد ۵گردان بیت‌المقدس داریم که علاوه بر آنها به گردان‌های امام حسین (ع) و پایگاه‌های بسیج نیز فراخوان داده شد و همگی در جهت کمک به جلوگیری از سیلابی که شهر را تهدید میکند درگیر شده‌اند.

فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان گفت: در کنار دیگر دستگاه‌ها و به ویژه ستاد بحران، که در تلاش‌اند تا خسارات را تا حدود زیادی کاهش دهند، دو فروند بالگرد در باند فرودگاه اهواز آماده خدمات‌رسانی و پشتیبانی است که در صورت نیاز از ظرفیت آنها نیز استفاده شود. علاوه بر این فرمانه کل سپاه پاسداران به صورت روزانه و از طریق تماس تلفنی با استان در ارتباط هستند تا در صورت وجود نیازمندی آن را اعلام کنیم؛ بعضی از استان‌ها از جمله بوشهر، چهارمحال‌وبختیاری و کهگیلویه‌وبویراحمد به عنوان معین برای استان خوزستان در نظر گرفته شده‌اند تا ظرفیت سپاه آن مناطق نیز به کمک ما بیاید.

وی در پایان افزود: علاوه بر این موارد، نیروی دریایی منطقه سوم و چهارم سپاه نیز با شناورهایی که توانایی استفاده در آبهای کم‌عمق را دارند اعلام آمادگی کرده‌اند که بخشی از آن بارگیری شده و در اهواز دپو می‌شود و در حال حاضر بیش از ۴۰ فروند شناور در مسیر اهواز داریم که در صورت نیاز از ظرفیت آنها استفاده خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها