معاون هماهنگ کننده سپاه روح‌الله استان مرکزی با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی بسیج و سپاه روح‌الله در پی بارش‌های اخیر در سطح استان مرکزی و کمک به سیل زدگان سایر استان‌های کشور گفت: از روز نخست و اعلام آماده‌باش به سپاه‌های استانی برای کمک رسانی به سیل زدگان، نیروهای بسیج و سپاه هم پای کار آمدند.
کد خبر: ۹۱۲۳۵۰۵
|
۱۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳

سرهنگ پاسدار گودرزی معاون هماهنگ کننده سپاه روح‌الله استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی بسیج و سپاه روح‌الله در پی بارش‌های اخیر در سطح استان مرکزی و کمک به سیل زدگان سایر استان‌های کشور گفت: از روز نخست و اعلام آماده‌باش به سپاه‌های استانی برای کمک رسانی به سیل زدگان، نیروهای بسیج و سپاه هم پای کار آمدند.

وی افزود: امکانات سپاه روح‌الله و گروه مهندسی 42 قدر نیز در کنار امکانات مردمی، کارخانجات، پالایشگاه و پتروشیمی و دستگاه‌های دولتی برای کمک رسانی در اختیار استان قرار گرفتند.

معاون هماهنگ کننده سپاه روح الله با بیان اینکه تمامی پایوران و پاسداران در تمامی شهرستان‌های استان طی این مدت در حالت آماده‌باش هستند، گفت: نیروهای پایور سپاه به همراه 70 گروه جهادی در تمامی نواحی از همان روز اول پای کار آمدند و از روستاها به ویژه روستاهای در خطر چنیدن بار بازدید میدانی داشته‌اند.

سرهنگ پاسدار گودرزی با اشاره به اقدامات مهم انجام شده از جمله خدمت‌رسانی به مردم و مسافران گرفتار در مسیرهای سیلابی گفت: غذا و توزیع بین مسافران و مردم گرفتار توسط گروه های جهادی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) طبخ و توزیع شده است.

وی با بیان اینکه در این مدت برخی از تجهیزات سپاه استان از جمله گریدر برای باز کردن مسیرهای مسدود ناشی از بارش برف یا سیلاب در اختیار سایر شهرستان‌های استان قرار گرفته است، گفت: در این مدت گریدرها و برخی از امکاناتی که در اختیار داشتیم را برای باز کردن مسیرهای پتروشیمی، هزاوه، خمین و... به شهرستان‌ها اعزام کردیم.

معاون هماهنگ کننده سپاه روح الله ادامه داد: باتوجه به مشکلاتی که در کمیجان به واسطه رانش زمین به وجود آمد، از همان روز اول یک دستگاه بیل مکانیکی و لودر را به این شهرستان مامور کردیم که همچنان در حال فعالیت هستند. به واقع تمامی دستگاه های مهندسی را بین شهرستان‌های استان  توزیع کرده‌ایم.

سرهنگ پاسدار گودرزی با بیان اینکه برای احداث خاکریز در میقان اراک برای مقابله با نیز بخشی از امکانات و تجهیزات سپاه مشغول فعالیت هستند، گفت: در بخش‌هایی مثل مرادآباد، حاجی‌آباد و میقان چند دستگاه گریدر، لودر و بولدوزر به کمک دیگر دستگاه‌های دولتی مشغول کار هستند.

وی افزود: حتی روز گذشته که وضعیت بحرانی اعلام شد که احتمال طغیان رودخانه وجود داشت، همه همکاران مان در طول دو مسیر رودخانه در اراک حضور پیدا کردند تا از حضور مردم و بروز حادثه جلوگیری کنند.

معاون هماهنگ کننده سپاه روح الله ادامه داد: در مرادآباد، چهره‌قان کمیجان طی این چند روز بیل های مکانیکی فعالیت شبانه روزی داشتند، همچنین لایروبی مسیل‌های مرزیجران به طول دو کیلومتر و برف روبی جاده مرزیجران به کمک یک دستگاه گریدر انجام شده است.

سرهنگ پاسدار گودرزی با بیان اینکه چهار دستگاه تویوتا به اداره برق شازند برای رفع مشکلات در منطقه هندودر مامور شده اند، گفت: اعزام یک دستگاه بولدوزر برای جلوگیری از بروز سیل در خیرآباد، برپایی 20 چادر و اعزام تویوتاهای سپاه طی دو شب در مسیر سیلابی بزیجان شهرستان محلات با هدف کمک رسانی به دو دامداری که زاغه گوسفندان‌شان تخریب و 30 راس از گوسفندهایشان تلف شده بود، بازدید میدانی از همه مناطق استان از جمله بخشی از اقدامات سپاه روح‌الله در بارش‌های اخیر بوده است.

وی ادامه داد: با هماهنگی فرمانداری و به کمک دستگاه های دولتی در کمیجان، چند روستایی که در مسیر سیل بودند از جمله چهره‌قان و امامزاده عباس تخلیه و به مسجد میلاجرد منتقل شدند.

معاون هماهنگ کننده سپاه روح الله افزود: روز گذشته هم گروه های چند نفره از تیپ 72 روح الله به روستاها اعزام شدند تا اطلاعات دقیق را از دهیاران جمع‌آوری و مشکلات را احصا کنند.

وی با اشاره به کمک‌های جمع‌آوری شده در پایگاه‌ها، حوزه‌ها و نواحی مقاومت بسیج استان مرکزی گفت: در بحث جمع آوری کمک‌های مردمی در این مدت حدود 60 میلیون تومان کمک نقدی و امکانات و اقلامی همچون پتو، فرش، لباس، چراغ والور، غذای کنسروی، روغن و برنج و... جمع ‌آوری شده است که بخشی از این کمک‌ها برای کمک به هموطنان سیل زده استان گلستان ارسال شد.

معاون هماهنگ کننده سپاه روح الله تصریح کرد: ارسال لوازم بهداشتی، پتو، 1500 هیتر برقی، چراغ والور، 50 بسته جیره غذایی، یک‌هزار بطری آب معدنی، یک هزار قرص نان، 90 هزار غذای کنسروی، برنج و ... به استان گلستان ارسال شده است همچنین 5 محموله هم آماد و پشتیبانی سپاه روح الله به این استان اعزام کرد.

وی با اشاره به اینکه استان مرکزی استان معین استان‌های لرستان و خوزستان اعلام شده است، گفت: از زمانی که ماموریت معین استان لرستان و خوزستان به استان مرکزی اعلام شد بخش دیگر کمک‌های جمع‌آوری شده برای این دو استان در نظر گرفته شده است.

سرهنگ پاسدار گودرزی با اشاره به دستور ویژه رئیس سازمان بسیج برای اعزام امکانات برای امدادرسانی به سل‌زدگان استان لرستان گفت: اعزام 13 دستگاه کامیون، 4 دستگاه لودر، یک دستگاه بیل مکانیکی، یک دستگاه ماشین آتش نشانی، 5 دستگاه پمپ کف کش، 4 دستگاه قایق موتوری و یک سری لوازم امداد و نجات به لرستان برای کمک رسانی ارسال شده است.

معاون هماهنگ کننده سپاه روح الله خاطرنشان کرد: همچنین این امادگی را داریم که در صورت نیاز سالن ها ورزشی 9 دی و مجموعه های ورزشی سپاه به همراه پتو، تجهیزات گرمایشی و چادر برای کمک در اختیار مردم قرار گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات