زائران کاروان راهیان نورخواهران سپاه شهرستان ابهر باحضور در یادمان عملیاتی کربلای چهار بافداکاری وایثار شهدای غواص این منطقه آشنا وبا آرمان های امام راحل و شهدا تجدید میثاق نمودند.
کد خبر: ۹۱۲۳۴۸۷
|
۱۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج؛در این بازدید مرادی از راویان دفاع مقدس ضمن تشریح عملیات کربلای چهار به لحاظ وسعت جغرافیایی و استراتژیک نظامی افزود: عملیات کربلای 4 از عملیات‌های بسیار مهم و حساس دفاع مقدس می‌باشد، که یکی از دلایل حساسیت آن شرایطی بود که دشمن برای نیروها ما به وجود آورده بود و متاسفانه عملیات لو رفته بود.

وی افزود: جغرافیای منطقه‌ عملیات نیز به نفع دشمن بود و نیروهای رزمنده و غواصان باید در جهت طول رودخانه به مسافت 15 کیلومتر غواصی می‌کردند تا به خط دشمن می‌رسیدند، نقطه رهایی در این عملیات از ساحل خرمشهر بود و غواصان با عبور از طول جزیره بوارین و ماهی به پتروشیمی بصره می‌رسیدند.

مرادی با اشاره به دیگر ویژگی‌های عملیات بیان داشت: چپ و راست نیروهای ما را سربازان دشمن فراگرفته بودند و در صورت مجروحیت هیچ اقدامی نمی‌توانستیم انجام دهیم؛ غواصان در آب سرد اروند نه راه برگشتی داشتند که به عقب بازگردند و نه با حملات سنگین و آتشین دشمن می‌توانستند به خشکی برسند و متاسفانه به همین جهت بسیاری از آن‌ها با حالت مجروحیت اسیر دشمن می‌شدند، که دشمن بعثی نیز هیچ‌گونه کمکی برای مداوای آنها انجام نمی‌داد.

وی تاکید کرد: حتی در 3 ـ 4 کیلومتری عقبه دشمن رزمندگان را به شدت اذیت می‌کردند و بعضی از آن‌ها را در حالی که نفس ضعیفی داشتند زنده به گور می‌کردند. به همین جهت شهدای عملیات کربلای 4 از مظلوم‌ترین شهدای دفاع مقدس هستند.

مرادی  بااشاره به اینکه امروز ما در مقابل خون شهدا وایثار وفداکاری آنان مسؤلیت سنگینی برعهده داریم اظهارداشت: وظيفه ما در شرايط كنوني،ادامه راه شهدا ،استقامت در مقابل تحريم هاي دشمنان و پايداري بر مسير پر افتخار ولايت است.

 

ارسال نظرات