مسؤول معاونت آموزش‌های عقیدتی و سیاسی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه «فدک» نماد اقتصادی در حاکمیت اسلامی است گفت: اگر اختلاس، دزدی، چپاول گری و کلاه‌برداری‌ها در جامعه نباشد مشکل تولید و اقتصاد حل می‌شود.
کد خبر: ۹۱۲۳۴۱۰
|
۱۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از رودبار، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد ربانی نژاد ظهر امروز در مراسم یادواره سردار شهید محمد دیدگانی در مسجد توتکابن این شهر اظهار کرد: شهید دیدگانی همانند تمام شهدای امروز در محضر خداوند زنده، حاضر و روزی‌خور باری‌تعالی است و حضور ما در این مراسم ارزشمند توفیق الهی بوده و نصیب هرکسی نمی‌شود.

وی با اشاره به ویژگی‌های بارز شهید محمد دیدگانی افزود: شهید دیدگانی با تمام سختی‌ها، مشکلات و محدودیت‌ها با خداوند معامله پرسود کرد.

مسؤول معاونت آموزش‌های عقیدتی و سیاسی سپاه قدس گیلان شهید دیدگانی را یکی از شهدای شاخص دانست بیان کرد: شهید دیدگانی را با توجه به رشادت‌ها، دلاورمردی‌ها و انقلابی گری‌هایش باید به‌عنوان اسوه جهانی معرفی کرد.

ربانی نژاد با بیان اینکه شهید دیدگانی در شکل‌گیری انقلاب نقش ارزشمندی داشت خاطرنشان کرد: شهید دیدگانی در بدو تأسیس سپاه، در شورای شکل‌گیری سپاه نقش ویژه‌ای داشت و با تشکیل انجمن‌های اسلامی در راستای پیروزی انقلاب نقش ارزشمندی داشته است.

وی به مبارزات شهید دیدگانی در برون مرزها اشاره کرد و افزود: شهید دیدگانی با لباس اسلامی در افغانستان مقابل کفر جنگید و سپس برگشت در دفاع مقدس نقش ایفا کرد.

مسؤول معاونت آموزش‌های عقیدتی و سیاسی سپاه قدس گیلان به معرفت، عرفان و شناخت دینی شهید دیدگانی اشاره کرد و گفت: شهید دیدگانی به درک واقعی از معرفت، ایمان و جهاد درراه خدا و شهادت در این راه رسیده بود و مورد رحمت الهی قرار گرفت.

ربانی نژاد با بیان اینکه انسان بعد از مرگ باید پاسخگوی اعمالشان باشند افزود: خداوند متعال کفاره گناه شهدا به‌عنوان مؤمنین واقعی را می‌دهد و مورد بخشش باری‌تعالی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه خودشناسی و خداشناسی افزود: شهید دیدگانی به عرفان واقعی و الهی رسیده بود و امام زمانش را شناخته بود و پشت سر امامش حرکت کرد و به اوج اعلی رسید.

مسؤول معاونت آموزش‌های عقیدتی و سیاسی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه شهید دیدگانی از نفسانیات خود عبور کرده بود گفت: کسی که نتواند از نفس خود عبور کند در باتلاق مادیات و زر و زیور دنیا رفتار می‌شود.

ربانی نژاد با اشاره به اهمیت دشمن‌شناسی و مبارزه با دشمن بیان کرد: کسی که دشمن را نشناسد چطور می‌تواند با دشمن بجنگد و مقابله کند و لذا دشمن‌شناسی ملاک اصلی مبارزه با دشمن است.

وی با تأکید بر پیچیدگی شیوه دشمنی دشمنان افزود: بعد از چله انقلاب تثبیت نظام به‌عنوان قدم اول انقلاب بوده و باید در جبهه شناسی و دشمن‌شناسی گام دوم انقلاب را محکم‌تر برداریم.

مسؤول معاونت آموزش‌های عقیدتی و سیاسی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه باید از شهدا درس دشمن‌شناسی بگیریم گفت: مسؤولین امروز باید دشمن‌شناس باشند و در شرایط فعلی اقتصادی، با شناخت دشمن می‌توان مقابل فتنه اقتصادی دشمن ایستاد.

ربانی نژاد با بیان اینکه مسئله اقتصادی مهم‌ترین جبهه انقلاب است اظهار کرد: علیرغم اینکه ایران اسلامی اکنون به قدرت بلامنازع منطقه تبدیل‌شده و دشمن بر این موضوع واقف است، در کنار جبهه اقتصادی، نباید از جبهه سیاسی، نظامی و فرهنگی غافل شد.

وی با اشاره به توانمندی ایران در زمینه‌های مختلف افزود: خوشبختانه ایران اسلامی در زمینه‌های امنیتی، اطلاعاتی و موشکی دست برتر منطقه است.

مسؤول معاونت آموزش‌های عقیدتی و سیاسی سپاه قدس گیلان با اشاره به اهمیت جبهه اقتصادی و مبارزه اقتصادی با دشمن تصریح کرد: مبارزه با هواهای نفسانی در تحقق رونق تولید و پیروزی در جبهه اقتصادی بسیار تعیین‌کننده است و اگر اختلاس، دزدی، چپاول گری و کلاه‌برداری‌ها در جامعه نباشد مشکل تولید و اقتصاد حل می‌شود.

ربانی نژاد با بیان اینکه فدک نماد اقتصادی در حاکمیت اسلامی است گفت: هر جا که حاکمیت دینی وجود دارد آنجا فدک است و جریان فدک باید بیشتر مورد تبیین و مطالعه قرار گیرد.

به گزارش بسیج، سردار شهید محمد دیدگانی در اول فروردین سال ۱۳۳۵  متولد شد و در دوازدهم فروردین سال ۱۳۶۱ و در منطقه تنگه کورک (سرپل ذهاب) به فیض شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات