خبرهای داغ:
شهردار تبریز گفت: اخطارهای لازم به ساکنان مناطق در خطر سیل داده شده است و باید آنها خانه‌های خود را ترک کنند.
کد خبر: ۹۱۲۳۴۰۸
|
۱۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۶

به گزارش خبرگزار بسیج از آذربایجان شرقی،  ایرج شهین باهر صبح امروز دوشنبه در حاشیه بازدید از مسیل های شهر تبریز به خبرنگاران گفت: لایروبی تمامی کانال‌ها و مسیل های مناطق دهگانه تبریز از ماه گذشته با شروع بارش‌ها آغاز شده و هم اکنون نیز ادامه دارد.

وی از آمادگی کامل شهرداری تبریز برای رفع آب گرفتگی‌های احتمالی در این شهر خبر داد و افزود: پرسنل شهرداری تبریز جهت واکنش سریع در شرایط اضطراری و مقابله با بحران سیل احتمالی در آماده باش ۲۴ ساعته هستند.

شهین باهر با بیان اینکه از ۱۵ روز پیش ماشین آلات شهرداری تبریز در تمامی مسیل ها اقدام به لایروبی و نخاله برداری کرده اند، گفت: ۱۵۰ اکیپ مهیای مقابله با سیل احتمالی در تبریز هستند.

وی با اشاره به اینکه تمامی نیروها و تجهیزات شهرداری تبریز در حال آماده باش هستند، ابراز داشت: برای جلوگیری از ایجاد هر نوع مشکل در ایستگاه‌های مترو و سطح بازار تبریز تمهیدات ویژه ای اندیشیده‌ایم. البته ما در داخل شهر هیچ نوع مشکلی برای مواجهه با سیل نداریم.

شهین باهر گفت: مشکل اصلی ما بالادست مسیل ها در خارج از شهر هستند که اقدام به ساخت و سازهای غیرمجاز شده و باید با تخلیه نخاله‌ها مسیر بازگشایی شود و جای نگرانی هم نیست چرا که اگر مسیر باز باشد هر چقدر هم باران بیاید مشکلی نخواهد بود.

شهردار تبریز در این بازدیدها دستورات لازم را برای تسریع در تداوم عملیات پاکسازی و لایروبی کانال‌ها و مسیل ها را به منظور مواجهه با سیلاب‌های احتمالی صادر کرد.

شایان ذکر است عملیات گسترده خاکبرداری و لایروبی مسیل ها در ۱۰ نقطه از شهر تبریز از اوایل اسفندماه ۹۷ و در قالب طرح استقبال از بهار آغاز شده و هم اکنون در شمال، جنوب، شرق و غرب تبریز با بکارگیری ۱۶۰ دستگاه کمپرسور و لودر ادامه دارد.

ارسال نظرات