فرماندار فراهان گفت: تمامی سدها و بندهای خاکی شهرستان پر آب هستند، اما مشکلی از نظر احتمال شکستگی وجود ندارد و تمامی شرایط تحت کنترل است.
کد خبر: ۹۱۲۳۳۵۱
|
۱۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از فراهان؛ بارش شدید باران از روز گذشته در استان مرکزی و شهرستان فراهان، باعث سیلابی شدن رودخانه ها و سرریز شدن سدهای شهرستان فراهان شده است.

بررسی آخرین خروجی الگوهای هواشناسی استان مرکزی نشان می دهد سامانه بارشی تا عصر امروز یا اوایل شب به فعالیت خود در استان ادامه می دهد و در این مدت رگبار شدید، رعدو برق و احتمال تگرگ در مناطق سردسیر و ارتفاعات، برف و تندباد پیش بینی شده است.

احمد سجادی در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج در فراهان گفت: طی 27 ساعت گذشته 70 میلیمتر بارش در شهرستان فراهان دریافت شده که این امر باعث طغیان رودخانه فردقان شده است و در حال حاضر مشغول اجرای عملیات انحرافی جهت جلوگیری از ورود آب به جاده هستیم.

وی با اشاره به بازشدن دریجه های بندخاکی منطقه هفته‌خانک و سلیم آباد به سمت کویر فراهان افزود: رودخانه اصلی شهرستان که آب منطقه تلخاب را تامین می‌کند، دارای سه پل است که به دلیل شدت بارندگی این سه پل جوابگو نیست و آب در مسیر جاده قرار گرفته است که باید تهمیدات لازم دراین راستا در دستور کار قرار گیرد.

سجادی اضافه کرد: به دلیل بارش‌ها در چند نقطه از شهرستان شاهد خم شدن تیربرق ها بودیم که 4 اکیپ مشغول استحکام‌بخشی هستند و در به دلیل این خم شدگی در مواردی قطعی برق بروز کرده است.

وی با بیان اینکه در شهر فرمهین رودخانه شهر بالا آمده است که در حال جلوگیری از ورود آن به شهر و کنترل هستیم، افزود: عصر دیروز یک مورد ریزش اصطبل در روستای هفته‌خانک رخ داد که باعث تلف شدن 15 راس دام سبک شد همچنین در روستای رکین و فردقان 4 خانوار جابجا شدند تا مشکلی بروز نکند.

فرماندار فراهان تاکید کرد: تمامی سدها و بندهای خاکی شهرستان پر آب هستند، اما مشکلی از نظر احتمال شکستگی وجود ندارد و تمامی شرایط تحت کنترل است.

فرماندار فراهان از صبح امروز همراه با بخشدار خنجین از وضعیت سیلابی در بخش خنجین دیدن کرد و دستور اقدامات لازم را در شرایط بحرانی به مسئولان داد.

ارسال نظرات