قریب به 60 درصد اعتبارات بنیاد برای سیل زدگان مازندران

هادی درفشی افزود: بیش از ۵۹درصد از اعتبارات، قبل از منابع بنیاد در اختیار خسارت دیدگان سیل مازندران قرار گرفت.
کد خبر: ۹۱۲۳۳۰۸
|
۱۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، معاون پشتیبانی و امورهماهنگی استانهای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور، در حاشیه آغاز بازسازی منزل مسکونی در روستای تالار پشت سیمرغ، با اعلام اینکه بیش از 25هزار واحد مسکونی در کشور بر اثر سیل اخیر تخریب شد، گفت: 60هزار واحد نیاز به تعمیرات دارند و ستاد مرکزی برای بازسازی واحدهای مسکونی ایجاد شده است.

هادی درفشی افزود: بیش از ۵۹درصد از اعتبارات، قبل از منابع بنیاد در اختیار خسارت دیدگان سیل مازندران قرار گرفت.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران نیز در این مراسم، با اعلام اینکه عملیات ساخت واحد تخریبی ناشی از سیل مازندران از امروز آغاز شد، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، این واحدها طی ۷ ماه آینده در صورت همکاری و مشارکت مردمی به اتمام می‌رسد.

محمد خانی‌نوروزی، با اشاره به وقوع سیل در استان مازندران پس از بارندگی شدید ۲۷ اسفندماه ۹۷ گفت :‌ اين سيل به شش هزار و ۳۴۱ واحد مسکونی در ۱۷۰ روستا و ۹ شهر خسارت وارد کرد .

وی گفت: پس از اقدامات کارشناسی عملیات پرداخت خسارت به تعدادی از سیل‌زدگان از سه فروردین‌ آغاز شده است و تاکنون ۲ هزار و ۸۷۷ نفر کمک‌های بلاعوض تعیین‌شده را دریافت کردند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران افزود : تسهیلات بانکی تعمیری هم از روز چهارشنبه آغاز شده که بر اساس مصوبه هیأت دولت تا سقف ۱۵ میلیون تعیین شده است که ۵ میلیون تومان از این رقم بلاعوض پرداخت می‌شود.

خانی‌نوروزی گفت :‌در بحث ساخت واحدهای مسکونی عملیات آواربرداری را در شهرستان ساری و سیمرغ آغاز کردیم و شروع عملیات بازسازی هم در دستور کار قرار دارد.

وی تعداد واحدهای احداثی تخریب‌شده ناشی از سیل را ۶۰۰ تا ۶۵۰ واحد مسکونی اعلام کرد و افزود: در روستاها برای متراژ ۶۵ متر ۴۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی با ۱۰ میلیون تومان بلاعوض و در شهرها ۵۰ میلیون تومان تسهیلات و ۱۲ میلیون تومان بلاعوض پرداخت می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران گفت: اضافه سقف پرداختی تعمیرات واحدهای مسکونی در روستاها تا ۱۵ میلیون تومان اعلام شده که ۵ میلیون تومان آن بلاعوض است.

وي تأکید کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای جبران خسارت ناشی از سیل به لوازم خانگی تا سقف ۱۵ میلیون تومان تسهیلات در نظر گرفته شده که ۵ میلیون تومان این رقم بلاعوض است.

خانی‌نوروزی گفت: در صورت مشارکت مردمی در ساخت و ساز بر اساس برنامه برای واحدهای تعمیری تا ۳ ماه و واحدهای احداثی طی ۷ ماه زمان در نظر گرفتیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها