مدیرکل مدیریت بحران استان گیلان گفت: توانستیم در ۲ روز گذشته میزان آب ورودی به سد منجیل را کنترل کنیم تا در هنگام وقوع احتمالی سیل با مشکلی مواجه نشویم.
کد خبر: ۹۱۲۳۲۹۶
|
۱۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸

رضا اسلامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در رشت با بیان اینکه اوج بارندگی در استان گیلان تا پایان فردا است اظهار کرد: طبق پیش‌بینی سازمان هواشناسی بارندگی در استان گیلان از سمت جنوب دامنه‌های البرز وارد استان شده و اوج بارندگی  از امشب تا اواخر فردا خواهد بود.

وی با اشاره به میزان بارش باران در شهرستان‌های استان گیلان گفت: بیشترین میزان باران در شهرستان رودبار و رشت است لذا از مسؤولین مربوطه در استان گیلان به‌ویژه این دو شهرستان درخواست داریم اقدامات لازم را انجام دهند.

مدیرکل مدیریت بحران استان گیلان با اذعان به اینکه آب‌های  ورودی و خروجی به  سد منجیل کنترل‌شده است تصریح کرد: با توجه به اینکه بیشترین بارش باران در استان گیلان مربوط به شهرستان رودبار است توانستیم در این دو روز میزان آب واردشده به سد منجیل را کنترل کنیم تا استان در هنگام وقوع احتمالی سیل با مشکلی مواجه نشود.

اسلامی با تأکید بر رعایت نکات ایمنی توسط مسافران افزود: بارش در ارتفاعات به‌صورت برف بوده و از امشب شاهد کاهش ۱۰ درجه‌ای باران در ارتفاعات استان گیلان هستیم به همین دلیل از  مسافران می‌خواهم از سفر غیرضروری به مناطق کوهستانی ممانعت و در حاشیه رودخانه‌ها چادر نزنند

وی با اشاره به میزان ظرفیت آب در آب‌بندان های استان گیلان بیان کرد: با تلاش مسؤولین آب‌بندان های استان گیلان خالی‌شده و هم‌اکنون میزان ظرفیت آب جمع‌آوری‌شده در آب‌بندان های استان ۴۰۰ میلیون مترمکعب است.

مدیرکل مدیریت بحران استان گیلان با بیان اینکه تمام رودخانه‌های استان گیلان لایروبی شده‌اند اظهار کرد:  بعد از  خسارت واردشده به استان گیلان در سیل چند ماه گذشته، به دستور استاندار تمام رودخانه‌های استان گیلان لایروبی شده و از این بابت مشکلی در  استان وجود ندارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات