هر قطعه این خاک مقدس یادگار عضوی از عزیزان گمنام و مظلوم گردان کمیل و حنظله بود، همانهایی که با لب تشنه چند روز در گودال های گرم فکه ماندند و علی‌اکبر وار به دیدار حق شتافتند.
کد خبر: ۹۱۲۳۲۷۸
|
۱۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ فکه همان‌جایی‌ست که بیسیم‌چی گردان حنظله دم به دقیقه گزارش می‌داد: "برادر فلانی هم رفت پیش حسن باقری." بعد از لحظه‌ای بیسیم‌چی گفت: "حاجی جان؛ سلام ما را به امام‌مان برسان و از قول ما به او بگو؛ همان‌طور که گفته بودی، حسین‌وار جنگیدیم و حسین‌وار به شهادت رسیدیم!" 

به جرات می‌توان مدعی شد که یکی از عاشورایی‌ترین و در عین حال حماسی‌ترین صحنه‌های به وجود آمده طی نبرد والفجر مقدماتی، ماجرای رزمندگان گردان حنظله است.

در شب دوم عملیات، نیروهای این گردان با پشت سر گذراندن موانع بسیار و طی نمودن مسافتی معادل 13 کیلومتر، از میان تپه‌های رملی فکه، خودشان را به کانال سوم در ضلع جنوبی پاسگاه رشیدیه رساندند. اما از آنجا که دشمن ارتباط یگان‌ها را با یکدیگر و همچنین با عقبه قطع کرده بود، رزمندگان گردان حنظله، کمیل و دیگر یگان‌های مجاور آن‌ها، در محاصره‌ی قوای عراقی قرار گرفتند.

سید شهیدان اهل قلم "سیدمرتضی آوینی" به همراه مهندس "سعید یزدان پرست" در سال 72 در حالیکه در این منطقه در حال تهیه مستند بودند بر اثر انفجار مینی به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات