نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس در گفتگو با بسیج:
نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس با بیان اینکه انقلاب الگویی برتر برای سایر کشورهای جهان است، گفت: 12 فروردین تجلی اراده و حاکمیت ملت بر سرنوشت خویش است.
کد خبر: ۹۱۲۳۲۷۶
|
۱۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۲

حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ با اشاره به اهمیت جایگاه روز جمهوری اسلامی گفت: روز 12 فروردین حقیقتا یک روز به یادماندنی و تاریخ ساز برای ملت و کشور است. زمانی که ایده های مختلفی برای نوع حکومت داری مطرح شد، مردم با سرانگشت اشاره های حضرت امام راحل به میدان آمدند و به جمهوری اسلامی رأی مثبت دادند.

وی مدل انقلاب اسلامی در دنیا را بی نظیر خواند و افزود: جمهوری اسلامی یک ترکیبی بدیع و معنادار است که قبل از 12 فروردین 58 این معنا در دنیا به عنوان یک امر بدیع محسوب می شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به تصوراتی که از ابتدای شکل‌گیری انقلاب در رابطه با استمرار آن می شد، عنوان کرد: تصور عمومی کارشناسان جهانی این بود که جمهوری اسلامی و معنای آن دوامی نخواهد داشت، برخی بین جمهوریت و اسلامیت تضاد قائل بودند، برخی هم مدعی بودند که جنبه اسلامیت را باید ظهور داد و برخی هم جمهوریت را بر اسلامیت ترجیح می دادند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت و جایگاه کلیدی رأی مردم بیان داشت: مردم به این ترکیب بسیار معنادار رأی بیش از 98 درصد دادند و معنای آن این است که در جمهوری اسلامی رأی مردم یک رأی کلیشه ای نیست، رأی مردم یک رأی تأیثرگذار، جهت دهنده و نقش آفرین بوده و به هیچ عنوان صوری و ظاهری نیست.

وی با بیان اینکه انتخابات مظهر کامل مردم سالاری دینی است، افزود: این مردم هستند که انتخاب می کنند و حق گزینش دارند که چه مسیری را باید بپیمایند.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی، اسلام را شالوده اصلی حرکت انقلاب دانست و تأکید کرد: حق مردم در جمهوری اسلامی حفظ شد و بحث اسلامیت هم به هر کیفیت در روح حاکم بر قوائد و قوانین کاملا اسلامی شد.

حجت الاسلام سلیمی با اشاره به دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی در طول این چهل سال افزود: به نظر می رسد در 12 فروردین 58 که این گام بلند را ملت ایران برداشت و نوع حکومت خود را مشخص کرد، از آن زمان تاکنون اقدامات خوبی در کشور انجام شده و کارهای فوق العاده ای صورت گرفته است و این بدین معنا نیست که ما کاملا صد درصد به سمت حکومت اسلامی حرکت می کنیم ولی واقعیت این است که اصل حرکت، اسلامی است.

وی با بیان اینکه انقلاب الگویی برتر برای سایر کشورهای جهان است، اضافه کرد: ما توانسته ایم این ایده جدید را در دنیا جا بیندازیم و ما توانسته ایم اثبات کنیم که انقلاب اسلامی می تواند در سایر کشورهای دنیا به عنوان ایده های برتر شناخته شود و در واقع 12 فروردین کار بسیار بزرگی پس از پیروزی انقلاب است.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در همین خصوص ادامه داد: اینگونه نیست که همه ارکان کشور آنگونه که طراحی شده است، در جهت آرمانها به صورت 100 درصدی حرکت کنند ولی جهت گیری ها در جهت درست و صحیحی هستند و باید تلاش بیشتری انجام شود.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب گفت: در گام دوم انقلاب باید تلاش کنیم که این معنا به صورت صد درصد عملیاتی و محقق شود، ما از ابتدا تا امروز بر خلاف بسیاری از کشورهای منطقه اثبات کرده ایم که این مردم هستند که در مجلس، ریاست جمهوری، شورای اسلامی، خبرگان رهبری و... انتخاب می کنند و تقریبا همه مسئولین در کشور به طور مستقیم یا با واسطه توسط مردم انتخاب می شوند.

این نماینده مردم در مجلس دهم مردم را محوری ترین اصل برای حرکت جمهوری اسلامی دانست و افزود: مردم در جمهوری اسلامی نقش آفرینی می کنند و  می توانند نفی یا اثبات کنند؛ حضور مردم در جمهوری اسلامی باعث شده تا جمهوری اسلامی از یک نوزایی ویژه ای برخوردار باشد.

وی در همین خصوص تصریح کرد: مردم سالاری دینی یک معنای بدیع و نوپدید در جهان معاصر بود که اثبات کرد این ایده می تواند حرف های فراوانی برای گفتن داشته باشد.

حجت الاسلام سلیمی  با اشاره به رشد علمی و بالندگی کشور گفت: جمهوری اسلامی پیوسته در حال تکامل است و عقب‌گرد در آن معنایی ندارد؛ بخش یا عمده ای از مشکلات کشور به خاطر فشار تحریم ها و بخشی هم به خاطر تصدی مسئولیت ها توسط کسانی است که به جمهوری اسلامی به معنای واقعی کلمه اعتقادی ندارند؛ بسیاری از مشکلات از اینجا ناشی شده و این بدین معنا نیست که همه مسئولین مشکل دارند؛ بلکه برخی از افراد در لایه های حاکمیت رسوخ کرده اند.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم به این مرحله برسیم که کسانی که منصب ها را بر عهده می گیرند، همگی صد درصد به چارچوب های پذیرفته شده قانون اساسی اعتقاد قطعی و راسخ داشته باشند.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات