نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس در گفتگو با بسیج:
عضو مجمع نمایندگان استان مرکزی گفت: با توجه به رأی گسترده مردم و حمایت مردم از این قانون در 12 فروردین، شالوده کلی جمهوری اسلامی ایران بر اساس این قانون شکل گرفت و بیش از چهار دهه این شجره طیبه جمهوری اسلامی تناور شد و به باروری رسیده است.
کد خبر: ۹۱۲۳۲۷۰
|
۱۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶

علی‌اکبر کریمی نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ با اشاره روز 12 فروردین گفت: یکی از ویژگی های ممتاز انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام(ره) و تأکید ویژه ایشان بر استقرار مردم سالاری دینی و اتکاء به آرای عمومی مردم و نقش آفرینی مردم در شکل دهی به ارکان حکومت جمهوری اسلامی ایران بوده و هست.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نقش مردم در بسیاری از انقلاب ها فرمایشی و تزئینی است، افزود: در بسیاری از انقلاب های جهان ما شاهد بودیم که تا سال های سال نه قانون اساسی تهیه و تصویب می شد و نه ارکان حکومت به رأی مردم گذاشته می شد و به صورت خیلی مستبدانه در قالب جمعی مردم در انقلاب حکومت می کردند.

عضو مجمع نمایندگان استان مرکزی با اشاره به نقش گسترده مردم از همان ابتدای شکل گیری انقلاب بیان داشت: حضرت امام راحل پیش از پیروزی انقلاب اسلامی بر نقش و رأی مردم تأکید می کردند و بلافاصله بعد از پیروزی انقلاب دستور تهیه قانون اساسی و تشکیل مجلس خبرگان قانون اساسی را دادند و با تهیه و تصویب قانون اساسی آن را به رأی گذاشتند و در یوم الله 12 فروردین با رأی قاطع بیش از 98.5 درصدی از آرای مردم این قانون اساسی مترقی و ممتاز جمهوری اسلامی ایران به تصویب شد.

وی قانون اساسی کشور را یک قانون جامع و مترقی دانست و عنوان کرد: با توجه به رأی گسترده مردم و حمایت مردم از این قانون در 12 فروردین، شالوده کلی جمهوری اسلامی ایران بر اساس این قانون شکل گرفت و بیش از چهار دهه این شجره طیبه جمهوری اسلامی تناور شد و به باروری رسیده است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب تأکید کرد: در آغاز پنجمین دهه از انقلاب، بیانیه مهم مقام معظم رهبری با عنوان گام دوم تبیین کننده راه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی برای دهه های آینده است و تأکید بر نقش جوانان به عنوان آینده سازان این انقلاب و قطعا ادامه مسیر ما در نظام جمهوری اسلامی ایران استمرار همان راه گذشته است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی  در پایان خاطرنشان کرد:  با اصلاح مسائل و مشکلاتی که وجود داشته و تقویت نقاط قوت و اصلاح نقاط ضعف، ان شاء الله بتوانیم آینده ای به مراتب روشن تر و درخشان تر از گذشته برای این کشور و ملت ایران رقم بزنیم.

 انتهای پیام/

ارسال نظرات