خبرهای داغ:
مدیرکل مدیریت بحران استان

پیش بینی بارندگی صد میلیمتری در برخی نقاط استان

مهدیخانی گفت: پیش بینی های انجام شده نسبت به بارش های امروز تا سیزدهم فروردین، نشان دهنده میانگین بارندگی ها بین هفتاد تا نود میلیمتر و در برخی مناطق صد میلیمتر خواهد بود.
کد خبر: ۹۱۲۳۲۴۱
|
۱۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان، به ریاست عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین و با حضور مدیران دستگاههای استان در سالن جلسات باقرالعلم استانداری برگزار شد.

در این جلسه، قدرت اله مهدیخانی مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین بیان کرد: باتوجه به بارندگی های هفته پیش، شاهد بارش بین سی تا چهل میلیمتر بودیم که اتفاق خوبی بوده و همه مدیران در این خصوص تعامل بسیار خوبی داشتند.

وی گفت: پیش بینی های انجام شده نسبت به بارش های امروز تا سیزدهم فرهنگی، نشان دهنده میانگین بارندگی ها بین هفتاد تا برخی مناطق صد میلیمتر خواهد بود.

مدیرکل مدیریت بحران استان اظهار کرد: با توجه به بازدیدها در استان، شهرستان آبیک مشکلات زیادی در بحث مقابله با بحران سیل می باشد که این امر نیاز به تجهیزات مناسب دارد.

در ادامه فرماندار بویین زهرا بیان کرد: تمهیدات لازم در شهرستان بویین زهرا داشتیم و نسبت به مشکلات پیش بینی شده برنامه ریزی های لازم انجام شده و در محور راهها نیز نیاز است تا اداره راهداری نسبت به رفع مشکلات اقدام نماید.

وی گفت: یکی از امکانات مهم در شهرستان بویین زهرا، برای بحران احتمالی، امکانات سد بالاخانلو می باشد. همچنین شهرک صنعتی آراسنج که احتمال خطر سیل وجود دارد و طی هفته گذشته سیل کم حجمی در این روستا بوجود آمد اما با پیگیری های انجام شده، برای این دوروز تمهیدات لازم ایجاد شده است.

در ادامه گروسی فرماندار شهرستان البرز اظهار کرد: سوابق رودخانه ها نشان میدهد ظرفیت بارانهای تا صد میلیمتر را دارد اما انچه نگران کننده است ساخت و سازهای شخصی و برخی دستگاهها در کنار رودخانه هاست .

وی گفت: زیرگذر قطار شهر اقبالیه که نمی تواند آب را عبور دهد، نیاز به بررسی دارد همچنین با توجه به اینکه بیش از نود درصد ساختمانهای احداثی شرق شریفیه غیرمجاز است تدابیر لازم برای سیل احتمالی باید اندیشیده شود.

گروسی افزود: دغدغه امروز ما در جاهایی است که در پرداخت جواز خطا کرده ایم اما با توجه به حجم بارندگی های جدید، ما آمادگی مدیریت اتفاقات پیش رو را داریم.

احمدپور فرماندار آبیک در ادامه جلسه بیان کرد: با مخاطراتی در شهر آبیک مواجه هستیم و دو کانال موجود در شهر آبیک، طی سالهای گذشته لایروبی نشده است. ورودی شهرک کاسپین دو، به علت طراحی غلط، در مسیر رودخانه قرار گرفته است که شهر آبیک را در مخاطره قرار می دهد. همچین در تعدادی از مسیرهای رودخانه در شهر آبیک و حتی در بستر رودخانه فصلی ساخت و سازهایی شده که نگرانی هایی را به وجود آورده است.

وی گفت: در بخش بشاریات، باتوجه به حجم بارندگی قطعا با مشکل مواجه خواهیم شد. در خصوص پایگاه هوانیروز، نیز هنوز طرح بحران استان قزوین مشخص نشده که باید بررسی شود.

فرماندار آبیک اظهار کرد: از ظرفیت ماشین آلات بخش خصوصی برای بازگشایی برخی مسیرها استفاده کرده ایم و با هماهنگی های لازم، از ظرفیت درمانگاهها و بیمارستان ها استفاده خواهد شد.

طاهرخانی فرماندار تاکستان ادامه داد: با توجه به سابقه سیل، سردهنه رودخانه خررود و رودخانه های همجوار بسته شد. درشهرستان آوج، پیش بینی پنجاه میلیون مترمکعب، آب را داریم که مطمینا سیل را به همراه خواهد داشت که نیاز به پیگیری دارد.

وی گفت: لایروبی تمام رودخانه ها انجام شده و در شمال شهر تاکستان نیز لایروبی کامل کانالها انجام شده است.
پ

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار