نظافت و لایروبی بیش از هزار و 700 واحد مسکونی و عمومی مازندران توسط بسیج و سپاه کربلا

سردار بابایی درباره اقدامات سپاه کربلای مازندران، گفت: تاکنون هزار و 700 واحد مسکونی، 43 مسجد و حسینیه توسط این مجموعه و بسیج لایروبی شده است.
کد خبر: ۹۱۲۳۱۳۸
|
۱۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، فرمانده سپاه کربلای مازندران در ارتباط  با اقدامات سپاه و بسیج در امدادرسانی به مناطق سیل‌زده استان اظهار کرد: در ساختار دولتی سپاه و بسیج در بحران‌ها دیده نمی‌شوند، مسؤولان در گزارش‌های خودشان به این اقدامات اشاره نمی‌کنند، در صورتی که اقدامات عملیاتی توسط سپاه و بسیج انجام می‌شود و بنده این موضوع را به حساب غفلت می‌گذارم.

وی با اعلام اینکه ساختار کشور ما طوری است که خود مردم در غالب سازمان منعطف و گسترده بسیج ورود پیدا می‌کنند، تصریح کرد: این اقدامات در آمار و گزارش‌ها بیان نمی‌شود و دلیل این موضوع هم جنس خدمات مردمی است.

فرمانده سپاه کربلای مازندران، خاطر نشان کرد: در صورت عدم بارش باران در روزهای اخیر مرحله اول تثبیت خدمات‌دهی به سیل‌زدگان به اتمام می‌رسد.

وی در تشریح وضعیت سیل مازندران، یادآور شد: از ابتدای شروع سیل نیروهای سپاه و بسیج در همان مرحله ابتدایی برای امدادرسانی ورود پیدا کرده و با همان ابرازهای در اختیار به کمک مردم سیل‌زده شتافتند.

بابایی یادآور شد: در شهرستان سیمرغ 500 نفر از مردم را حین درگیری مستقیم با سیل نجات دادیم و پس از آن برای تخلیه آب در غالب باز کردن دهانه پل و آبرها اقدام کردیم.

وی خاطر نشان کرد: عملیات لایروبی خانه‌ها، مدارس، مساجد و همزمان در ارتفاعات بازگشایی جاده‌ها ناشی از برف و رانش از دیگر خدمات سپاه کربلای مازندران در ایام بحران بوده است.

فرمانده سپاه کربلای مازندران اضافه کرد: در حال حاضر ماشین‌آلات ما اقدامات اجرایی به صورت صلواتی در جاده‌های بالادست را در دستور کار دارند.

وی درباره خدمات سپاه از نگاه دستگاه‌های اجرایی استان مازندران  و آن چیزی که اقدام سپاه کربلای مازندران انجام داده است، گفت: در حال حاضر 700 روستا داریم که دائم باید سرویس‌دهی شود اما آمارهای دریافتی ما از دستگاه‌های اجرایی استان 171 روستا است.

بابایی درباره آمارها و اقدامات بنیاد مسکن برای ساخت‌وساز و بهسازی گفت: از نظر این سازمان 650 واحد مسکونی باید از نو ساخته شود و بیش از 5 هزار واحد مسکونی هم نیاز به تعمیر دارد که این واحدها مربوط به اقشار کم درآمد بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی است.

وی درباره اقدامات سپاه کربلای مازندران، گفت: تاکنون هزار و 700 واحد مسکونی، 43 مسجد و حسینیه توسط این مجموعه و بسیج لایروبی شده است.

فرمانده سپاه کربلای مازندران از توزیع 10 هزار پرس غذای گرم در بین سیل‌زدگان خبر داد و گفت: بیش از 7 هزار بسته حمایتی مواد غذایی توزیع شده و هزار و 600 پتو در اختیار سیل‌زدگان قرار گرفته و توزیع پتو، موکت و فرش هم در مناطق سیل‌زده شروع شده است.

وی اضافه کرد: بیش از 200 تن علوفه و نهادهای دامی در اختیار دامداران قرار گرفته و براساس برنامه‌ 45 تن هم فردا به صورت رایگان در اختیار این مجموعه قرار گیرد.

بابایی با اعلام اینکه لایروبی و بازگشایی رودخانه‌ها و راه‌ها به صورت نقطه حدود 60 کیلومتر انجام شده است، افزود: این اقدامات ادامه داشته و تا پس از اتمام بحران باید پیگیری شود.

وی درباره فعالیت بسیج سازندگی استان گفت: در مجموع 108 دستگاه ماشین‌آلات مختلف سنگین در بحران بکارگیری کردیم، از روز پنجم پنج سپاه استانی معین استان مازندران شدند.

فرمانده سپاه کربلای مازندران یادآور شد: برای اقدامات انجام شده هیچ پولی درخواست نکردیم و خدمت به مردم را وظیفه خودمان می‌دانیم، اما عملیات مهندسی ما بیش از 8 میلیارد تومان کار بوده است.

وی با اعلام اینکه در سال جاری بنا شد 746 خانه مددجوی کمیته امداد امام خمینی را بسازیم،گفت: سازمان بهزیستی هم تمایل خویش را برای واگذاری عملیات اجرایی مددجویان خویش به سازمان بسیج اعلام کرده است.

فرمانده سپاه کربلای مازندران خاطر نشان کرد: در حال حاضر بنا داریم که خانه‌های را که می‌سازیم سرویس کامل از لوازم زندگی را در اختیار خانواده‌ها قرار دهیم.

وی اضافه کرد: احداث خانه‌های  سیل‌زدگانی که به سپاه واگذار شود طی 90 روز تکمیل و  در اختیار سیل‌زدگان قرار می‌‌گیرد.

 بابایی ادامه داد: اعزام گروه‌های جامعه پزشکی از روز پنجم در بین سیل‌زدگان آغاز شده در مجموع در بحث بهداشت روان و درمان مردم فعالیت را پیگیری می‌کنیم و در کنار این اقدامات برای کمک به دامپزشکی اعلام آمادگی کردیم.

وی در ارتباط با برخی بی‌مهری‌ها به سپاه در بحران،گفت: سپاه وابسته به هیچ جناح و حزبی نیست، اما برخی‌ها همه چیز را از دریچه حزب و جناح می‌بینند، سپاه جز به نوکری مردم و انقلاب به چیز دیگری فکر نمی‌کند و هیچ وقت منت سر مردم نگذاشتیم و برای کار کردن از هیچ ارگانی اجازه نمی‌گیریم و هر وقت مردم احساس نیاز کنند، سپاه به صورت آتش به اختیار ورود پیدا می‌کند.

فرمانده سپاه کربلای مازندران اظهارر کرد: در بحران سیل اخیر هم خدمات ما به مردم اثبات شده است، چقدر خوب است که مسؤولان قدرشناس باشند و از این ظرفیت استفاده بهینه کنند، ما در بحران و حوادث به تکلیف خودمان عمل می‌کنیم، رسالت ما خدمت به مردم است، امروز تکلیف داریم که به مردم سیل‌زده کمک کنیم و بی‌مهری‌ها ناشی از نگاه تنگ‌نظرانه است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار