خبرهای داغ:
مدیرکل هواشناسی استان قزوین

موج بارشی پرحجم در راه است/ افزایش 30 درصدی بارش ها در قزوین

شیخ الملوکی گفت: با توجه به آمار میزان بارندگی در کشور، قزوین سی درصد افزایش بارندگی نسبت به سال قبل داشته و اوج بارندگی ها در روز دوشنبه است. با توجه به کاهش ضریب نفوذپذیری خاک، حجم ابهای روان، قابل ملاحظه خواهد بود
کد خبر: ۹۱۲۳۱۱۲
|
۱۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، شیخ الملوکی مدیرکل هواشناسی استان قزوین در جلسه مدیریت بحران استان که صبح امروز در سالن باقرالعلوم استانداری برگزار شد بیان کرد: با توجه به پیش بینی های انجام شده، از هفته گذشته انتظار موج بارشی پرحجمی را طی روزهای جاری داشتیم.

وی گفت: موج بارشی پرحجمی از امشب شروع و تا انتهای وقت دوشنبه و بامداد سه شنبه سیزده فروردین نیز ادامه خواهد داشت. این حجم بارشی به دلیل پرباران بودن، موجب شده تا سازمان هواشناسی جهانی، به کشور هشدار در جهت تمهیدات لازم را داده است.

مدیرکل هواشناسی استان قزوین با اشاره به بارشهای موجود از ابتدای سال تا کنون اظهار کرد: شهر قزوین مجموعا سی و پنج میلیمتر بارندگی داشته است و سیستم جدید بارشی، دو تا سه برابر قویتر از سیستم قبلی بوده و حجم بارندگی زیادی خواهد داشت و چون حرکت سیستم کند است، بارندگی های زیادی را خواهیم داشت.

شیخ الملوکی عنوان کرد: با توجه به آمار میزان بارندگی در کشور، قزوین سی درصد افزایش بارندگی نسبت به سال قبل داشته و اوج بارندگی ها در روز دوشنبه است. با توجه به کاهش ضریب نفوذپذیری خاک، حجم ابهای روان، قابل ملاحظه خواهد بود.

وی افزود: این سیستم تا ساعت سه نصف شب روز سه شنبه همچنان ادامه خواهد داشت و از روز سه شنبه سیستم کم بارشی وارد استان می شود.

1010/پ۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها