تشرف یک میلیون زائر به بقاع متبرکه خراسان رضوی در نوروز ۹۸

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: از ۲۸ اسفند ماه ۹۷ تا پایان ۹ فروردین ماه ۹۶۲ هزار و ۴۰۴ زائر به بقاع متبرکه استان مشرف شدند که از این تعداد زائران، ۶۰ هزار نفر زائر خارجی بودند.
کد خبر: ۹۱۲۲۹۸۰
|
۱۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت الاسلام و المسلمین محمد احمدزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، بیان کرد: طرح آرامش بهاری در ۱۲۷ بقعه متبرکه خراسان رضوی تا ۱۴ فروردین در حال برگزاری است.

وی افزود: از ۲۸ اسفند ماه ۹۷ تا پایان ۹ فروردین ماه ۹۶۲ هزارو ۴۰۴ زائر به بقاع متبرکه استان مشرف شدند که از این تعداد زائران، ۶۰ هزار نفر زائر خارجی بودند.


وی با بیان اینکه طرح آرامش بهاری تا ۱۴ فروردین اجرا می‌شود، گفت: تاکنون ۲۴۱ هزار و ۳۱۲ زائر در واحد‌های اقامتی بقاع متبرکه و حسینیه‌های استان اسکان یافتند.

وی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه خراسان رضوی گفت: اقامه نماز جماعت، سخنرانی، مراسم تحویل سال، مشاوره وقف، غرفه کودک، مشاوره اعتقادی و خانوادگی، نمایشگاه‌های فرهنگی از جمله برنامه‌هایی است که در قالب طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه اجرا می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین احمدزاده تعداد بازدیدکنندگان از خیمه معرفت را ۱۷۱ هزار و ۴۰۳ نفر نفر عنوان کرد و گفت: در خیمه معرفت، غرفه‌های متنوعی شامل مشاوره وقف، مشاوره خانوادگی و اعتقادی و غرفه کودک وجود دارد که خدمات مختلفی را ارائه می‌دهند.

وی افزود: تاکنون ۱۳ هزار و ۱۷۶ مشاوره وقف، خانواده و اعتقادی؛ ۱۲۹۵ نوبت اقامه نماز جماعت در بقاع متبرکه و امامزادگان اجرا شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با بیان اینکه ۶ هزار و ۹۲۶ زائر از خدمات ایستگاه سلامت بهره‌مند شدند، گفت: ۱۲۳ هزار و ۹۱۰ کودک و نوجوان نیز از برنامه طرح آرامش بهاری اوقاف که در قالب خیمه معرفت برنامه ریزی شده استفاده کردند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار