حجت الاسلام بهرامی گفت:مبعث آغازی برای هدایت وسعادت جامعه بشری است.
کد خبر: ۹۱۲۲۹۲۰
|
۱۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛  حجت الاسلام بهرامی گفت: در جمع مردم اردل با گرامیداشت 27رجب مبعث حضرت ختمی مرتبت گفت:مبعث آغازی برای هدایت وسعادت جامعه بشری است ، این عید بشری است نه فقط عید مسلمانان.

امام جمعه اردل ادامه داد: انبیاء الهی هرکدام آمدند تاقافله بشری رابه سمت سعادت ،کمال،اخلاق وعلم پیش ببرند و یک قدم به سمت کمال انسانی نزدیکتر کنند.

وی افزود: امروز همه ی خردورزی ها،اخلاق ها وفضائل انسانی و خلقیات الهی که درعالم وجود دارد نتیجه ی تلاش انبیاء است.

حجت الاسلام بهرامی ادامه داد: وجود همه ی انبیاء گرام برای رساندن و آماده کردن بشریت جهت استفاده از آنچه پیامبرخاتم صلی الله علیه وآله وسلم از سوی خداوند سبحان می آورد، بوده است .

امام جمعه اردل اظهار کرد: تبیین ابعاد واهداف مهم رسالت حضرت رسول خاتم صلی الله علیه وآله وسلم خصوصا دردوران معاصر که انسان گرفتار تفکرمادی ولیبرال غرب قرار دارد بسیارمهم است.

حجت الاسلام بهرامی گفت: بعثت برای مقابله با جاهلیت آمده است، امروز بسیاری گرفتار جاهلان مدرن و جاهلیت مدرن شدند.

وی در ادامه افزود: جاهلیت یعنی انسانها تحت تاثیر و تمایل شهوات، غضب ها و نفسیات باشند، گرفتار حاکمان و سردمدارانی باشند که ثمره انسانیت گم بشود و رذائل و پستی ها حاکم شود.

امام جمعه اردل ادامه داد: نتیجه ی جاهلیت نبود عدالت ، آزادی، آرامش، وجود تبعیض ها ،خودکامگی ها و ترویج و تشویق فساد، شهوترانی  است که اینها اسباب فرو بردن انسانها در غفلت وگمراهی است.

حجت الاسلام بهرامی گفت: انبیاء ودر رأس آنها نبی مکرم اسلام صلی الله علیه وآله وسلم آمدند تااین موانع راکناربزنند وانسان رادرمسیرپیشرفت وکمال انسانی قراربدهنداین عیدبزرگ عید وحدت،برادری، کرامت انسانی برهمه مبارک باشد.

امام جمعه اردل به 25رجب سالروز شهادت امام موسی کاظم علیه السلام اشاره کرد افزود: دوران امامت هفتیمن امام و پشیوای مسلمین دریکی از حساسترین وسخت ترین دوره های حیات شیعیان بود.

وی گفت: دوره امامت حضرت امام موسی کاظم علیه السلام معاصر بود با دو تن از خلفای عباسی یعنی منصور و هارون در دوران مهدی و هادی قیام های متعدد شیعیان سرکوب شد ودستگاه جبارخلافت با آگاهی از جایگاه علمی واجتماعی آن حضرت ایشان را تحت کنترل شدید قرار دادند و پس از سالها در زندان مظلومانه به شهادت رساندند.

حجت الاسلام بهرامی به نامگذاری سالها اشاره کردو اظهارکرد:سالهاست کشور ما درگیر جنگ اقتصادی است، نامگذاری سالهای متعددبه شعارهایی که مربوط به مسائل اقتصادی نشان از همین دارد.

وی ادامه داد: درسالهای گذشته این تلقی و ذهنیت و باور در ذهن برخی از مردم ومسئولان ایجادشد که می توان باابزار مذاکره برای مقابله بادشمن در جنگ اقتصادی استفاده کرد، این مسیر طی شد وعملا اتفاقی نیافتاد و از مذاکرات نتیجه ای حاصل نشد.

امام جمعه اردل گفت: شعارامسال نفی راهبرد مذاکره است که درگذشته بوجود آمد،البته کسانی ممکن است هنوزدنبال این باشند اما تازمانی که سلاح دشمن بی اثرنشود دشمن از آن دست برنمی دارد دشمن باسلاح تحریم وفشاراقتصادی این چندسال کشور،ملت واقتصاد ما را به دردسر انداخت، این سلاح باید ناکارآمد وبی اثرشود.

وی افزود: تنها راه مقابله بادشمن درجنگ اقتصادی بی اثرکردن سلاح تحریم و رونق اقتصادی  است وقتی یک اقتصاد وابسته بود وتکیه ی اوبه ظرفیت های درونی کشور کم باشد تاثیرپذیری آن از پول بیشتر خواهد بود، اقتصاد وابسته ی به نفت و واردات وابستگی آن به بانک های خارجی را بیشتر خواهدکرد، این وابستگی ها محل اعمال فشاردشمن به اقتصاد و کشوراست، مهم ترین راه مقابله با دشمنان توجه به تولید داخلی است.

حجت الاسلام بهرامی امروزتولید درکشور مادچار اشکالات جدی است که باید با همت بالا و تلاش مضاعف مسئولان و مردم  رفع شود، رونق تولید ملی باتسهیل فضای کسب و کار امکان دارد که در این جا مانع زیاد هست، ازباب نمونه برای اخذ مجوز یک کارگاه تولیدی کوچک چقدر دردسر ومانع وجود دارد.

وی اظهار امیدواری کرد:مسئولان قانونگذاری،مجلس و دولت و دستگاه قضا صادقانه و مجدانه با حمایت  مردم از تولید ایرانی شعار امسال را عملیاتی کنند.

امام جمعه اردل با اشاره به 12فروردین روز جمهوری اسلامی گفت: مردم دراین روز با رأی قاطع خود حامیت اسلام برپایه ی مشارکت و حضور مردم در سرنوشت خودشان انتخاب کردند،مردم  در این روز حاکمیت ارزشها ،خوبیها برمبنای اسلام ناب محمدی صلی الله علیه وآله وسلم را پذیرفتند.

حجت الاسلام بهرامی با محکوم کردن اقدام ترامپ در واگذاری جولان به رژیم جعلی اسرائیل  افزود: براساس چه حقی یک دولتی به خودش اجازه می دهد بخشی از خاک یک ملت را به دیگری واگذار کند، این خوی اربابی ، قلدری و صاحب اختیاری دنیا است.

وی ادامه داد: اگر جهان اسلام با هم متحد بودند وقتی آمریکا سفارتش را از تل آویو به قدس منتقل کرد محکم مقابل زیاده خواهی شیطان بزرگ می ایستادند امروز این غلط زیادی از آنهاسرنمی زد، هرگونه سازش ،معامله وملاحظه اینها یعنی دادن فرصت جدیدبرای زیاده خواهی بیشتر است و تنها راه درمان این خوی سلطه گری، ایستادگی و مقاومت  است.

حجت الاسلام بهرامی گفت: معلوم می شودمقاومت که قرآن برآن تاکیدداردیک اصل روشن برای مقابله و پیروزی دربرابر دشمنان است و نباید از مقاومت و ایستادگی در هرمواجهه ای ولو اقتصادی دست برداریم.

 وی به نزول رحمت الهی اشاره کرد و افزود:بارش های خوب الهی که جای شکر دارد نگرانیهای زیادی در حوزه آب وکشاورزی را مرتفع کرد گرچه آسیب های هم داشت دربرخی مناطق سیل جاری شد.

امام جمعه اردل از همکاری و همراهی مردم ،نیروهای نظامی، بسیجیان و همه دستگاه هایی که به سیل زدگان  کمک کردند تقدیر کردو گفت:درمناطق آسیب دیده نیاز به کمک های مردمی زیاد است ، هرکسی  به میزان توانی که دارد نقدی ،غیرنقدی به این حادثه دیدگان کمک کند.

ارسال نظرات